Списанието

Изберете рубрика:

 

METRO: Още от 2016 г. работим за устойчивото развитие на малките и средни български производители

PROGRESSIVE Digital - Summer Edition

Дата: 03.09.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
METRO: Още от 2016 г. работим за устойчивото развитие на малките и средни български производители

Единственият кеш енд кери търговец у нас коментира, че работата по налагане на българските продукти и поощряването на родните производители в МЕТРО не е от тази година и първите програми са стартирали още през 2016 г. Тогава е разширен асортиментът с български продукти в секторите Плодове и Зеленчуци, Свежо месо и Млечни продукти. С всяка година интересът към родното производство нараства и се търсят все повече познатите български вкусове, твърдят от МЕТРО България. 

Българската следа в кеш енд кери търговеца

За 2020 г. кеш & кери веригата има нови 28 български доставчици и увеличава все повече продуктовата си гама от свежи български продукти. Стремежът е постоянно обогатяване на родния асортимент и освен в отделите Месо, Млечни, Плодове и Зеленчуци, тази година има и нови доставчици за българска риба.

Кампании за популяризиране на български продукти

Различни са кампаниите, чрез които METRO популяризира българските продукти и доставчици. През 2020 г., по проекта „Преоткрий България” са били подпомогнати българските производители на свежи продукти и храни чрез редица мерки, насочени към ХоРеКа индустрията - нови менюта с български продукти и традиционни рецепти, но с нов по-модерен прочит. Това е дало възможност повече от 300 продукти на малки и средни български фермери и производители да бъдат лансирани. Кампанията продължава и в момента и въпреки по-слабия сезон, потреблението на тези 300 артикула през лятото е с 20% по-високо спрямо миналата година. Друг важен проект, който веригата популяризира през последните години е „Отгледано с грижа в България“. Уникалното в него е доставката на продукцията директно от полето до най-близкия магазин, като по този начин се развиват взаимоотношенията и доставките на регионален принцип. В проекта са включени както свежи плодове и зеленчуци от повече от над 150 малки земеделски производители, така и млечни продукти, свежо месо, мед и други.

Изискванията на METRO за стартиране на работа с български доставчици са свързани с изискванията на Българска агенция по безопасност на храните. А най-големите проблеми, пред които са изправени местните производители според търговеца, са опаковките и внедряването на иновации.