Списанието

Изберете рубрика:

 

100% ръст на онлайн поръчките

Брой 4, април 2020

Дата: 29.04.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
100% ръст на онлайн поръчките

За да разберем с колко се е увеличило търсенето на храни, напитки и продукти за почистване на дома от интернет супермаркетите, разговаряхме с Иван Александров, който е основател и управител на eBag.bg.

“Ръстът ни е само 100%, защото само толкова можехме да поемем. Реално в момента няма лимит за онлайн продажбите“, сподели Иван в първите седмици след въвеждането на извънредното положение. Магазинът в момента приема и обработва почти 1000 поръчки на ден. Логично средната цена на направените заявки се е увеличила, като ръстът на средната количка е 50%.

„Ние поддържаме над 90 лв. средна количка в нормални условия, а в момента е над 135 лв., което ни затруднява значително“, казва управителят на eBag. По отношение на съдържанието на поръчките, то не се е променило особено много, като превес има в търсенето на основни стоки плодове, зеленчуци, местни и млечни продукти. Именно в тези категории ръстът е най-силен, споделя Иван Александров.

Той уверява, че засега няма проблеми с доставките на стоки към неговия склад. В първите дни обаче, при ударното увеличение на заявки, компанията изпитва трудности да се справи с доставките към клиентите, защото не са успявали да съберат навреме всички поръчки. Скоростно увеличение на персонала Как успяват да се справят чисто логистично с повишеното търсене? Трудно, споделя Иван и допълва, че за 10 дни са наели над 30 човека, за да успеят да отговорят на темпото на търсене. „Складът ни работи 24/7 и всички процеси се променят. С всеки изминал ден ставаме по-добри и можем да обслужваме все повече поръчки“, казва Иван.

От 130 човека, работещите в eBag вече са повече от 200, като само за месец март, са наети над 50 човека, основно, за нуждите на логистиката. Промените, които се правят в компанията са свързани с увеличаване на капацитета на приема и съответно на доставките. Иван увери, че на този етап няма проблеми с доставките от страна на доставчиците и не очаква да има. По отношение обаче на продуктите, идващи от засегнати пазари, той очаква да има забавяне, но засега не се ангажира да каже кои ще са тези продукти.

Строгите хигиенни мерки в склада на eBag са взети още от 27 февруари, посочва собственикът на онлайн търговеца. Складът се дезинфекцира на няколко часа, всички служители работят с ръкавици. Хората, извършващи доставките носят маски. „Преди започване на работа мерим температурата на всеки служител. Ако някои има температура се праща директно при личния лекар“, уверява Александров.
 

Потребителско поведение в извънредно положение

Малко повече от половината потребители предпочитат да пазаруват по интернет в условията на извънредно положение, показа и проучване, направено сред посетителите на сайта Broshura.bg. Над 60% от потребителите са споделили, че в условия на извънредна ситуация хранителните стоки са предпочитани в онлайн покупките, защото това е сигурен начин, чрез който потребителите могат бързо и лесно да се сдобият с необходимите продукти без да се излагат на опасност излизайки навън.

Проучването на сайта, който публикува онлайн брошурите на търговските вериги показа и потребителите са започнали да избягват ежедневното пазаруване от супермаркети, аптеки и дрогерии, значително разреждайки броя на посещенията си в тези обекти. 47 на сто от участвалите в анкетата са посочили, че пазаруват във физически търговски обекти веднъж на 3 дни, а 32% го правят веднъж седмично.

Над 95% от активните граждани, живеещи в големите градове, са посочили на първо място хранителни стоки от първа необходимост. На второ място, потребителите на Broshura.bg са посочили, че пазаруват почистващи и дезинфекциращи препарати (55%), следвани от лекарства, витамини и добавки за имунитет (44%).