Списанието

Изберете рубрика:

 

Петте козметични продукти, без които мъжете не могат

Брой 8, август Digital

Дата: 31.08.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
Петте козметични продукти, без които мъжете не могат

Твърд сапун (78,1%), пяна за бръснене (75,2%), течен сапун (73,0%), лосион за след бръснене (70,8%) и душ гел (65,7%). Това са петте най-предпочитани козметични продукти от мъжкия пол според проучването, което Глобал Метрикс проведе в края на януари 2021 г. специално за Category Retail Forum 2020. Основна цел на изследването бе да се определи кои са най-популярните продукти за грижа за лице и тяло както сред мъжете, така и сред жените. В допитването, чрез пряко стандартизирано интервю „лице в лице” бяха взели участие 740 души над 18-годишна възраст, съответно разделени на 280 мъже и 460 жени.

Модел на потребление при мъжете

Агенцията за маркетингови проучвания прави опит да установи по какъв модел мъжете употребяват продуктите, попадащи в неговия козметичен топ 5. Това става чрез анализ на връзката между това с каква козметика са заявили, че разполагат в момента, колко често я използват и през какъв период я поставят в пазарската си кошница.

С твърд сапун в момента на провеждане на проучването са разполагали 78,1% от мъжете. От тях 73,8 на сто го използват по 2-3 пъти на ден, а 74,1% са посочили, че пазаруват този продукт веднъж в месеца.

Пяната за бръснене присъства в козметичния шкаф на 75,2 на сто от представителите на силния пол, като 49,0% са заявили, че я използват между 2 и 3 пъти в седмицата, а 46,6 на сто от тях я пазаруват веднъж на месец.

Течен сапун към момента на проучването са посочили, че използват 73,0% от мъжете. Той се употребява 2-3 пъти дневно от 91,2% и се купува веднъж месечно от 70,7 на сто.

Лосион за след бръснене притежават и използват 70.8 на сто от мъжете, като 48,5 на сто от тях го използват 2-3 пъти в седмицата. Интересна констатация на агенцията за проучвания е, че 39,6% от мъжете пазаруват лосиони за след бръснене веднъж в месеца и с много малка разлика - 39,4 на сто от мъжете, пазаруват този продукт веднъж на 3 месеца.

Душ гелът, който е посочен като един от 5-те задължителни мъжки продукти, към момента на проучването се е използвал от 65,7%. Веднъж на ден този продукт се употребява от 63 на сто от представителите на мъжкия пол. Що се отнася до пазаруването, 51,6% от мъжете са заявили, че го купуват веднъж в месеца.

При анализа на заявените от мъжете потребителски предпочитания, Глобал Метрикс установява, че най-рядко те купуват крем за ръце или крем за лице, като тези, които използват такива продукти, най-често го правят поне веднъж в седмицата.

Козметика за мъже от различните възрастови групи

Най-много се бръснат мъжете на възраст между 51 и 64 години, става ясно от резултатите от проучването на маркетинговата агенция. 88% от потребителите в тази възрастова група са посочили, че ползват именно пяна за бръснене. Следващата възрастова група, която ползва пяна са мъже между 18 и 30 години (80,0%), следвани от мъже между 31 и 40 години (70,6%). Най-рядко този продукт се използва от представителите на възраст между 41 и 50 години (56,5%). Логично, щом най-възрастните представители на силния пол се бръснат с най-голяма честота, то и употребата на лосион за след бръснене е най-висока в тяхната възрастова група (51-64 години) - 88,0%. След тях се нареждат мъжете между 18 и 30 години (74,5%) и между 41 и 50 години (73,9%). Най-малко лосион за след бръснене се ползва от мъжете между 31 и 40-годишна възраст (50,0%).

Що се отнася до употребата на душ гел, агенцията установява разместване на картината при различните поколения - най-много този продукт е разпространен сред хората между 18-30 години (74,5%), следват 31-40 години (61,8%), 41-50 годишни (60,9%) и 51-64-годишните (56,0%).

Течен сапун се ползва най-много от мъжете между 51 и 64 години (80,0%), Следват представителите на поколението между 31 и 40 години (79,4%), след тях са най-младите между 18 и 30 години (69,1%) и накрая се нареждат мъжете между 41 и 50 години (65,2%).

Твърдият сапун има категорична фен група от мъже между 41 и 50-годишна възраст (91,3%). След тях идва групата на 51-64-годишните (80.0%) и едва след тях са представителите на възрастовите групи между 31-40 години (76,5%) и 18-30 години (72,7 на сто).

Парфюмът е най-широко разпространен сред най-младите господа (70,9%). След тях, ароматите се ползват най-много от най-възрастното поколение (64,0%). Друг ароматен продукт - дезодорантът, се ползва най-вече от възрастното поколение между 51 и 64 години (72,0%), следвано от най-младите между 18 и 30 години (63,6%), а след тях идват тези между 31 и 40 години (61,8%) и последно са мъжете на средна възраст между 41 и 50 години (56,5%).

Канали за пазаруване

Онлайн основно пазаруват потребителите между 18 и 40 години, а най-често в интернет се купуват парфюми, показва проучването на агенцията. Що се отнася до физическите магазини, най-много козметика от категориите за грижа за лицето и тялото се пазарува от големите козметични магазини тип дрогерии (45%), следвани от големи хранителни вериги (21%), специализирани магазини за козметика (14%), дистрибутори на козметика (7%) и аптеки (5%).

Колко средства месечно отделят мъжете за козметика

Проучването на Глобал Метрикс показва, че най-голям дял от мъжете отделят между 11 и 20 лв. на месец за пазаруване на козметика (27,9 на сто). Представителите на силния пол, които отделят по-голяма сума (21-30 лв. на месец) са 20,0%. До 10 лева на месец за мъжки козметичен продукт се отделят от 18,6 на сто, между 41 и 50 лв. за козметика дават 13,6 на сто от мъжете, а над 100 лв. на месец харчат 10 на сто.