Списанието

Изберете рубрика:

 

За да се развиваш, трябва да следваш тенденциите

Брой 7 / 8, юли / август 2019

Дата: 24.07.2019 Коментари: 0
Снимки (1)
За да се развиваш, трябва да следваш тенденциите

В следващата история, която ще ви разкажем в рубриката, посветена на българските търговски вериги, се пренасяме в Шумен. Началото на търговска верига „Трънчев” е дадено през ноември 1995 г. с отварянето на малко магазинче, разположено върху 18 кв.м. площ, двама души персонал и един автомобил. Днес веригата има 17 търговски обекти.

Както при всеки семеен бизнес и тук желанието за работа е голямо, както и проявата на добър нюх към търговията. Познаването на нуждите на купувачите, които в по-голямата част от случаите се превръщат в познати, води до откриването на три по-големи супермаркета „Трънчев” през следващите няколко години.

Консолидацията

И така до 2003 г., когато се създава търговска верига СВА, която включва 260 супермаркета в България, а моделът на работа е свързан с обединени покупки и обмяна на опит между участниците в сдружението. През същата година е отворен петият търговски обект на „Трънчев”, вече под името СВА. С всяка следваща година компанията се увеличава с по един нов супермаркет, а съществуващите вече магазини се разширяват, обновяват и модернизират. Така през 2006 г. компанията отваря седмия си магазин в търговски комплекс „Сити център Шумен”, който е разположен на площ 2500 кв.м. Разрастването на бизнеса и мащаба на доставките, води до откриването на логистичен център през 2009 г., който гарантира по-лесното и бързо снабдяване на стоките в магазините.

През 2011 г. веригата стъпва в нов град – Дулово, след което следва отварянето на три магазина в Търговище и още един в гр. Дулово. Развитието в североизточна България продължава и с новооткрития през 2016 г. търговски обект в кв. „Владиславово” във морската столица – Варна, а през следващата година отваря супермаркет и в търговски център Grand Mall Варна, който е седемнадесети по ред, най-модерният и най-голям магазин на веригата до момента.

Началото на собствения бранд

През 2015 г. „Трънчев” ООД напуска търговската мрежа на обединението СВА и създава собствена марка - BulMag, обединяваща всички супермаркети на компанията, които вече са нараснали на четиринадесет на брой. За да стигне до това развитие, собствениците си дават сметка, че винаги са се стремели да предлагат на своите клиенти широк избор от продукти, като днес магазините поддържат постоянен асортимент от над 20 000 артикула от 1150 търговски марки.

Към днешна дата и двадесет и две години работа, търговска верига BulMag разполага със 17 супермаркета, които се намират в Шумен (10 магазина), Дулово (2 магазина), Търговище (3 магазина) и Варна (2 магазина). Също така притежава собствена транжорна и база за изкупуване на плодове и зеленчуци от местни селскостопански производители. Отварянето на кафе-сладкарница Vanilla, намираща се в Шумен и Търговище, и модерна кухня за собствено производство на салати, супи, ястия, тестени и захарни изделия, са част от развитието на компанията.

Непрекъснато се увеличава и екипът, а днес в компанията работят над 700 души персонал. За тях работодателят им стопанисва почивна база в Обзор, където служителите могат да почиват през летните месеци със своите семейства.

 

Ангажираността към обществото е важен елемент от развитието на модерните компании, за което собствениците имат ясна представа и затова помагат, даряват и благоустрояват, подават ръка на хора, изпаднали в нужда, осигуряват финансова подкрепа на БЧК, на детски градини, на училища, на домове за деца и стари хора. А също така организират концерти, състезания, правят изненади и раздават подаръци.

Наблюдавайки тенденциите и желанието да им да се развиват ги провокира да отворят и онлайн магазин, който предлага около 16 хил. артикула, бърза доставка до дома в рамките на 90 мин., безплатна доставка за хора в неравностойно положение за Шумен, Търговище и Варна. Най-новият проект, с който се гордеят, е лансирането на търговска марка „Българе” – разработена за популяризиране на българските традиции и за финансовото подпомагане на популярния фолклорен ансамбъл. Тя включва традиционни български продукти – колбаси, сирена, кашкавали, вина, ракии и други.