Списанието

Изберете рубрика:

 

BILLA: Потребителите ще започнат да се връщат към нормалните си темпове и навици на покупки

Брой 5, май 2020

Дата: 29.05.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
BILLA: Потребителите ще започнат да се връщат към нормалните си темпове и навици на покупки
 
Албена Георгиева, Главен оперативен директор, BILLA България
 
Г-жо Георгиева, как се отрази извънредното положение на търговията с бързооборотни стоки?
Определено се забелязва завишаване на потребителското търсене, насочено главно към основни храни като консерви, месо, сирене и млечни продукти. В същото време по време на извънредното положение наблюдавахме спад в потреблението на луксозни стоки и шоколадови изделия. За сметка на това в резултат на пандемията имаше сериозен ръст в покупките на стоки за почистване, дезинфекция и лична хигиена.
За нас търговците на дребно беше и все още е голямо предизвикателство да се справим с всички поставени ограничения и правила. Радваме се, че се справихме, така че и служителите ни, и клиентите ни да са доволни. Благодарим на всички за отговорното отношение!
 
Какви мерки предприехте, за да се справите със ситуацията?
Бързото въвеждане на всички необходими мерки за осигуряване на безопасността на клиентите и служителите ни е в основата на успешното ни справяне със ситуацията. Компанията ни реагира своевременно, наложи всички задължителни хигиенни мерки и осигури предпазни средства за всички работещи в магазините и складовете, както и за потребителите, и премина на специален режим на работа.
Обектите ни и зоните, в които се струпват повече хора, се почистват регулярно през деня. На достъпни за всички места са осигурени дезинфектанти. Все още се спазва и пропускателният режим в магазините, за да не се получава струпване на хора.
Продължаваме да поддържаме контакт с отговорните органи в случай на възникнали или потенциални проблеми, както и във връзка с въвеждането или спазването на мерки за безопасност, за да можем да реагираме незабавно и в съответствие с всички актуални правила и изисквания, както и досега.
 
Имате ли проблеми с доставките?
Магазините ни винаги са заредени и няма недостиг на хранителни продукти. Срещаме някои предизвикателства, но те не влияят на наличността на артикулите в нашите обекти, тъй като обичайно поддържаме богат асортимент. Въпреки това се стараем складовете ни винаги да имат достатъчна наличност, за да не се забелязват липси дори и на стоки в категориите със завишено потребление.
На моменти при някои от българските производители имаше нужда да се направи преструктуриране на производствата, за да не се стига до дефицит на определени стоки. Колкото до вносните продукти и суровини – благодарение на въвеждането на така наречените „коридори” за превоз на храни през границите, успяхме и продължаваме да работим с нормални темпове на доставки и да избегнем големи забавяния.
 
Какво е мнението ви за мерките на правителството, свързани с присъствие на повече български продукти в обектите за търговия?
BILLA винаги е подкрепяла и стимулирала местното производство и развитието на бизнеса в страната. Още от стъпването си на българския пазар преди 20 години компанията гради устойчиви връзки с родните производители. Тъй като добре знаем, че българските продукти са много търсени от клиентите, ние адаптирахме нашата философия за добър асортимент още в самото начало. В резултат на дългогодишните си партньорства към момента работим активно с над 460 местни производители. Само за последните месеци започнахме да си сътрудничим с повече от 25 нови доставчика.
В почти всички ключови хранителни категории преобладават стоките родно производство. В магазините ни потребителите могат да открият над 150 вида колбаси и месни деликатеси, както и над 100 артикула сирена и кашкавали, произведени от местни производители. Също така повече от 60% от вината и ракиите в супермаркетите ни са произведени в България.
BILLA непрестанно разширява мрежата си от български доставчици, като това най-много се усеща при сезонните храни. Освен с големи и утвърдени производители, компанията си сътрудничи и с редица малки регионални производители, стимулирайки ги да разширяват бизнеса си. Във връзка с последното постановление договаряме партньорства с още близо 100 местни производители основно за плодове и зеленчуци и млечни продукти. 
В продължение на дългогодишната си политика в подкрепа на родните производители и местния бизнес, BILLA ще се включи в организацията на Фермерски пазари на паркинга на магазина ни на бул. „Александър Малинов“ в София. Поредицата от събития ще даде възможност на над 30 български производители да представят продукцията си. 
 
Каква е прогнозата ви за развитието на пазара и как кризата с COVID-19 ще се отрази върху продажбите на бързооборотни стоки?
Със сигурност пандемията ще има значителни ефекти върху световната икономика, чийто мащаб тепърва ще се измерва. Що се отнася до нашия бизнес – най-важното за нас през последните 2 месеца бе да защитим в максимална степен здравето на нашите служители и клиенти и да поддържаме магазините си заредени, така че хората да имат достъп до всички необходими стоки. 
С отхлабването на мерките смятаме, че потребителското поведение ще започне да се завръща към нормалните си темпове и навици на покупки. Въпреки че не се отчете високо презапасяване с продукти, очакваме малко намаление при търсенето на основните храни и по-голям интерес към стоки, които не са от първа необходимост. С настъпването на летния сезон регулярно се очертава завишено търсене на продукти от свежи категории, главно плодове и зеленчуци и прясно месо.