Списанието

Изберете рубрика:

 

Почти половината от майките, ползващи еднократни пелени, са лоялни към една марка

Брой 9, септември 2020

Дата: 09.10.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Почти половината от майките, ползващи еднократни пелени, са лоялни към една марка

44% е делът на майките, които предпочитат да пазаруват само една марка бебешки пелени. Други 38% имат една предпочитана марка, но понякога я сменят. Тези, които редуват 2-3 марки са 15 на сто. Едва 3% нямат конкретни предпочитания и изпробват различни брандове. Това показа проучване на Market Links за продукти за бебето, представено по време на Category Retail Forum в края на 2019 г. В изследването са участвали 326 респонденти, като целевата група са били майки на деца на възраст до 3 години, използващи бебешки пелени за еднократна употреба. Проучването е направено чрез онлайн анкета на сайта на BG-Mamma.

Кои са майките, ползващи бебешки пелени?

Ползващите пелени за деца до 1 годинка са 75 на сто, според проучването на Market Links. Майките на деца между 1 и 2 години, които ползват пелени за еднократна употреба са 40%, а тези с деца между 2 и 3 години – 32 на сто. Общо 57% са в отпуск по майчинство, 29 на сто работят на пълен работен ден, а 62% са заети в частния сектор. С висше образование са 78% от жените, а 38 на сто разполагат с 1500 лв. като средно месечен доход на домакинството. Най-голям дял от майките, ползващи пелени са тези на възраст между 30-34 години (40%), следвани от 35-46-годишните (34%) и 19-29-годишните (26 на сто).

Топ марки бебешки пелени

Според анализа на ключовите индикатори за ефективност, най-разпознатата марка на българския пазар са Pampers. Проучването показва, че рекламната познатост на марката е 89%, подпомогната познатост е 100%, спонтанната познатост е 98%, а като първа посочена марка (Тop-of-mind) е 76 на сто. Следва Pufies със 72% рекламна познатост, 99% подпомогната познатост, 81% спонтанна познатост и 12% първа посочена марка. На трето място са пелени Molfix с 56% рекламна познатост,96% подпомогната, 59 на сто – спонтанна и едва 4% като Top-of-mind. Четвъртото място е заето от Бочко, а петото – от lupilu.

Предпочитаните търговски канали

Най-голям дял от продажбите на еднократни пелени се държи от хипермаркетите – 64%. Като следващ по предпочитание канал, майките, ползващи този тип продукти са посочили дрогерии като dm и Lilly (47%). Следват магазини за детски стоки (41%), супермаркети (38%), онлайн магазини (32%) и аптеки (27%). 

Фактори за покупка

За най-голям процент от майките (74%) е важен предишния личен опит с продукта, става ясно от проучването на Market Links. За 59 на сто, фактор е качественият продукт, дори и да е на по-висока цена. За 42% достъпната цена е най-важна, а за 39 на сто – препоръката от друга марка. Продуктът да е от реномиран производител е много важна причина при избора на 29%, препоръката от педиатър – за 23 на сто, ценовата отстъпка за 18%, а подарък към избрания продукт – за 9 на сто.