Списанието

Изберете рубрика:

 

Пазарът в категория „Масло” е наситен с промоции

Брой 9, септември 2020

Дата: 01.10.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Пазарът в категория „Масло” е наситен с промоции

52% консумират масло веднъж седмично или по-често, показват резултатите от национално количествено проучване на JTN, направено сред жени и мъже на възраст 18-74 години, през ноември 2019 г. От тях най-големи консуматори на този продукт са представителите на възраст 25 – 39 години (поколение Y) и 55 – 75 годишните (поколение BB), от които 56% употребяват масло поне веднъж седмично. Следва поколение X (40 – 54 годишните) с 40% и поколение Z (7 – 24 годишните) с 35%.

Участниците в проучването заявяват, че най-често купуват масло от хипермаркети 68%, следват супермаркетите с 50% и малките квартални магазини с 27%.

„Има динамика в поведението на потребителите и мястото, откъдето те избират да закупят продуктите, необходими им за домакинството. През март и април се вдигна оборотът към традиционната търговия. Постепенно започна засилване на продажбите в модерната търговия”, казват от „Фреш Директ” – компания, чиято дейност е свързана с внос и дистрибуция на хранителни продукти. „В категорията „Масло” специфичното е, че се забелязва преминаване от премиум продукти към такива от средния/ниския ценови сегмент, докато при „Крема сирене” не наблюдаваме подобна тенденция”, допълват оттам.

44% от участниците в проучването на JTN средноседмично консумират между 125 г и 250 г масло. Сред основните фактори за покупка на масло са отсъствието на консерванти и оцветители в продукта, използваните съставки, името на производителя. Цената на продукта се нарежда на четвърто място по важност.

Традиционно промо делът в категория „Масло” е висок, споделят от „Фреш директ. Пазарът е наситен с промоции на много ниски нива. Това води до ерозия на някои марки и намалява лоялността на крайния клиент. От друга страна в категорията „Крема сирене” силните марки продължават да са активни в промоции и реклама. Има ръст в продажбите на този продукт. Прогнозата за развитието на двете категории е позитивна, предвид,че месеците преди Коледа са традиционно силни. Клиентите са спокойни и засега все още финансово стабилни. От компанията не очакват големи флуктуации, ако няма негативно развитие на епидемиологичната обстановка и нови рестрикции, които неизменно ще се отразят и на пазара.