Списанието

Изберете рубрика:

 

Познатият вкус е важен за топеното сирене

Брой 9, септември 2020

Дата: 01.10.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Познатият вкус е важен за топеното сирене

Най-важен фактор за покупка на топено сирене и крема сирене е познатият вкус и положителния опит с марката, показва онлайн потребителско проучване, направено от Logo Market Research and Consulting, по поръчка на сп. PROGRESSIVE в края на 2019 г. Тези два фактора са с дял от 66% и 62% за крема сирене и топено сирене, съответно. Тройно по-малко са дяловете на следващите по важност причини при избор на топено сирене – навик и приемлива цена. Чак на четвърто място се нареждат здравословните качества на продукта с приблизително 16%.

Въпреки че потребителите осъзнават и сами определят топеното сирене като сравнително калорично, те рядко вземат предвид тези негативи, когато правят своя избор. Въпрос на време е обаче потребителите да потърсят сходен продукт, който няма да предизвиква същите противоречивите чувства, а ще предложи вкусна и по-ниско калорична алтернатива.

Пазарът на топеното сирене е умерено концентриран, показва същото проучване, а първите три най-любими марки в категорията, грабват сърцата на приблизително 40% от потребителите.

И въпреки че всички споменати до тук в статията продукти присъстват и в ХоРеКа канала, и продажбите на някои от тях пострадаха по време на карантината заради COVID-19, поради затварянето на заведенията и хотелите, все пак доставчиците са позитивни и се стараят да компенсират спадовете със засилване на продажбите им към крайните клиенти.