Списанието

Изберете рубрика:

 

Специалните (деликатесни) сирена - екзотика на трапезата

Брой 10, октомври 2020

Дата: 06.11.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Специалните (деликатесни) сирена - екзотика на трапезата

24% от потребителите консумират специални сирена поне веднъж седмично или по-често показва количествено проучване на JTN.

Тук поколение Z (7 – 24 годишните) се оказват най-големите почитатели на новите, нетрадиционни млечни продукти – 31% от тях казват, че консумират тези продукти поне веднъж седмично. Следват представителите на поколение Y (25 – 39 години) с 28%. Представителите на поколение X и поколение ВВ се нареждат след това с показатели 21% и 17%, съответно.

Най-често специални сирена се купуват от голяма хранителна верига магазини (хипермаркети) – 67%, може би поради факта, че там има по-голяма разнообразие и избор от тази вид продукти. Следват супермаркетите с 43%, 19% пазаруват специални сирена от малки, квартални магазини, от други места 6%, специализираните магазини за млечни продукти се нареждат на пето място с 4%.

74% от представителите на поколение Z търсят специални сирена в хипермаркетите, следвани от поколение X със 71%, и представителите на поколение ВВ с 64%. Едва 8%, но пък единствени за разлика от останалите, представителите на поколение Y, които са взели участие в проучването, се разграничават от общото твърдение и заявяват, че пазаруват специални сирена от специализирани или био магазини.

Сред основните фактори за избор на продукт и тук на първо място се явява отсъствието на консерванти, оцветители и Е-та в продуктите, следват използваните съставки, както и при категорията „Кашкавал“. Цената на продукта се нарежда на трето място, следват промоцията, името на производителя/марката, предварителната информация за продукта от медиите, размер на опаковката, външния вид.

За представителите на поколение ВВ най-важни са съставките на специалните сирена, цената и липсата на Е-та. Поколение Х взима под внимание първо цената, после липсата на консерванти и името на бранда. За представителите на поколение Y водещи са използваните съставки, цената и марката на продуктите, а поколение Z се интересува от размера на опаковката, дали продуктът е на промоция и вида на сиренето.

Що се отнася до познатостта на видовете сирена и купуването им, 49% от участниците в проучването заявяват, че най-често добавят в пазарската си кошница моцарела, следва пармезан (28%), гауда (28%), ементал (25%), сини сирена (24%), чедър (23%), бри (22%), камембер (14%). Следващите по предпочитания са фета (10%), рикота и котидж с 6% и горгонзола с 4%.

Относно предпочитанията на поколенията, най-големи почитатели на специалните (деликатесни) сирена моцарела, чедър и пармезан са представителите на поколение Z. 25 – 39 годишните (поколение Y) предпочитат моцарела, пармезан и бри. Поколение Х обича да си похапва моцарела, гауда и пармезан, а представителите на поколение ВВ предпочитат моцарела, ементал, гауда, пармезан. Както стана ясно и по-горе, моцарелата и пармезанът са най-предпочитаните видове деликатесни сирена от представителите на всички поколения.

На въпроса „Кои от изброените марки специални сирена познавате“? една марка силно се отличава от останалите с 65% разпознаваемост. Тя е водеща и при въпроса „Кои от изброените марки сирена сте закупили през последния месец“ с 57%, както и при показателя „купувам най-често“ с 53%.