Рекорден интерес към 5-тото издание на Category Retail Forum

Брой 12, декември 2019

Дата: 07.01.2020 Коментари: 0
Снимки (1)
Рекорден интерес към 5-тото издание на Category Retail Forum

Рекордно висок интерес предизвика последното издание на Category Retail Forum, което беше организирано от PROGRESSIVE в края на ноември в София. Темата за навиците и поведението на различните поколения привлече повече от 170 човека на 5-я форум, чиято основна цел е да събере на едно място водещите агенции за проучване на пазара и доставчиците на бързооборотни стоки.

Свои изследвания представиха 15 агенции, които проучват потребителите и пазара от различни ъгли, един търговец и сайт, който представя брошурите на водещи търговски вериги. Всички те представиха развитието на определени хранителни и нехранителни категории, както и общи теми за поведението на потребители от 4 последователни поколения – Baby Boomers (55 74 годишни), (40 54 годишни), Y (25 39 годишни) и Z (7 24 годишни). Част от отговорите, които презентаторите се постараха да дадат на гостите, бяха как и къде пазаруват представителите на тези поколения, колко пари отделят за продукти от съответната категория, както и кои са любимите им марки в нея.

Делегатите в двата паралелни панела – храни и нехрани, отново по традиция се запознаха развитието на основни продуктови категории, които присъстват на нашия пазар. В панел храни тази година фокусът беше поставен на паста продукти, вода, млечни продукти, ядки, безалкохолни напитки, шоколадови изделия, снакс, сладки изделия и месни продукти. В панел нехрани пък бяха разгледани измиващи препарати за съдове, хартии, бои за коса и стилизиращи продукти, шампоани и балсами, продукти за тялото, продукти за интимната грижа, продукти за устна хигиена, перилни препарати и почистващи препарати.

В общия панел гостите чуха няколко много интересни теми, сред които кои са най-важните факти за Baby boomers, X, Y и Z поколенията, как различните поколения променят потребителските си навици от дигиталния към физическия свят, какво доверие имат отделните поколения в марките, както и какви са техните медийни навици. Най-малките бъдещи потребители, а именно бебетата, също намериха своето място в общия панел, където делегатите научиха кои са нагласите към определени бебешки хранителни и нехранителни категории.

ОБЩ ПАНЕЛ

ПАНЕЛ ХРАНИ

ПАНЕЛ НЕХРАНИ