Най-търсени са кроасаните с какаов крем, най-малко предпочитани – тези с плодов

Брой 7 / 8, юли / август 2018

Дата: 27.07.2018 Коментари: 0
Снимки (1)
Най-търсени са кроасаните с какаов крем, най-малко предпочитани – тези с плодов

Най-предпочитаният вкус кроасани е какаовият. Затова през месец юли Pro Brand Test-а се спря на категоричния лидер в категорията. На дегустацията бяха опитани проби от 5 марки кроасани с какаов крем, предлагани на българския пазар. Те бяха оценени по следните показатели - външен вид, мирис, вкус на кроасана, вкус на какаовия крем, количество на крема, сладост и общо впечатление от продукта. Използваните скали за оценка бяха 7-бална скала за качествена оценка (от 1-Изключително не ми харесва до 7-Изключително много ми харесва) и 5-бална скала за качествена и количествена оценка, при която потребителят определя дали даденият показател на продукта е твърде малко, точно както трябва да бъде или твърде много.

Гостите на събитието споделиха и някои любопитни факти около категорията кроасани. След какаовия вкус, най-предпочитани от потребителите са тези с млечни кремове – ванилия или вкусове като капучино и карамел. Най-накрая в потребителските предпочитания са плодовите вкусове. Представителите на бранша потвърдиха и наблюденията на агенции за проучване на пазара, че в категорията има категорична сезонност и продажбите традиционно намаляват по Коледа и Великден. Малко известен факт е, че преобладаващата част от производителите в България са съсредоточени около Пловдив. А по отношение на здравословната тенденция, производителите споделиха, че би могло да се работи в посока намаляване на консервантите в този тип продукти.

Сухи пасти

Общо 29% от българските потребители консумират сухи пасти от един до три пъти месечно. Поне веднъж седмично сухи пасти похапват 24 на сто мъжете и 14 на сто от жените. Тези данни бяха специално подготвени за PROGRESSIVE от JTN Research за годишното издание Category Retail Forum 2017. Основният канал, от който се закупуват този вид продукти са хипермаркетите (53%), следват супермаркети (49%) и малки квартални магазини (47%). Много малък дял минава през магазините за алкохол и цигари – общо 11 на сто, показват данните на JTN. Агенцията констатира, че хората над 55 години предпочитат супермаркети или квартални магазини за купуване на сухи пасти.

От всички фактори, които влияят върху решението за покупка на сухи пасти, най-голяма тежест има цената. Следват използваните съставки, отсъствието на консерванти, оцветители и т.нар. е-та. Назад в подреждането на факторите остават марката, промоцията, размера на опаковката, вида на продукта или просто препоръка от близък човек.

На въпроса „В каква степен познавате посочените марки сухи пасти?” 71% от запитаните посочват марката „Престиж”, 62% - 7 Days Cake bar, 58% - Barni, 53% - Milka, 52% - „Балкан”, 45% - „Роден Край”, 27% - Doma, 21% - Sweet way и 13% - „Царевец”. От тези марки, потребителите са посочили, че най- често купуват „Престиж” (27%), „Балкан” (23%), Milka (16%), Barni (15%).