А сега накъде? Или какъв хоризонт очерта 12-та PROGRESSIVE Конференция

Брой 10, октомври 2021

Дата: 05.11.2021 Коментари: 0
Снимки (1)
А сега накъде? Или какъв хоризонт очерта 12-та PROGRESSIVE Конференция

В началото на октомври PROGRESSIVE организира 12-та си годишна конференция. Освен че традиционното събитие уверено наближава своята тийнейджърска възраст, това е втората година, в която то се провежда в условията на пандемия. Предизвикателствата по организацията на конференция в такава обстановка са десетки, но наградата за нас, като организатори, идва от изключително актуалната и полезна информация, която поканените лектори предоставят както на нас, така и на нашите делегати. 

За 12 години много пъти сме засягали теми като промяна на моделите на работа или потребителско търсене, нови тенденции в производството, дистрибуцията, търговията. Някои прогнози се сбъдваха след нашите събития, други не. В последните 2 години ситуацията някак си ни подготви, че все пак ще има промяна в производство, потребление и търговия. Течения и процеси, наблюдавани на други пазари, се пренасят категорично у нас и това е най-вече заради новата обстановка, в която живеем откакто сме потопени в напрегнатото ежедневие на коронавируса. 

В духа на неизбежните промени, Nielsen IQ ни запозна с тенденциите, които се зараждат при потребителите в следствие на пандемията. ГфК България очерта промените в потребителската кошница. И от двете агенции добихме представа за различните типове поведение на клиентите в условията на „новото нормално“. Разбрахме има ли промяна в честотата и характера на пазаруване, кои са растящите и падащите категории на бързооборотния пазар, какво е значението на промоциите за потребителите към днешна дата, както и заемат ли собствените марки по-голям дял от покупките. Един от категоричните изводи бе, че доскоро не толкова популярното у нас онлайн пазаруване, трупа все по-широка база от клиенти.  

Устойчиво развитие, мисиите на марките, както и зелените тенденции при логистиката бяха сред темите, които засегнахме за онези производители, потребители и търговци, които не са безразлични към социалните ефекти от дейността си или модела на консумация. 

Имаше практически полезни лекции, свързани с онлайн търговията, продажбите и бизнес развитието, промоционални активности, как можем да избегнем грешките на големите играчи в работата си. 

Паралелните сесии също не подминаха новата реалност и бяха свързани с ефективните промени в традиционна търговия след пандемията и комуникацията на марките с цел. 

Традиционната дискусия с търговските вериги тази година се проведе по нов начин, с външен модератор – изпълнителният директор на Broshura.bg Огнян Попов, който се представи блестящо в ролята на водещ и успя да предразположи представителите на водещите вериги у нас да разкажат за предизвикателствата на работата в условията на Covid-19 и какви са плановете им от тук нататък.