Битката на брандовете в бързооборотната вселена

Брой 6, юни 2018

Дата: 25.06.2018 Коментари: 0
Снимки (1)
Битката на брандовете в бързооборотната вселена

Как се отличават марките в съзнанието на потребителите и как протича битката между стотиците брандове, които се състезават както в рамките на дадена категория, така и на целия пазар на бързооборотни стоки. Това бе темата на IX PROGRESSIVE конференция, която по традиция се проведе през май и събра над 180 мениджъри, управители и изпълнителни директори на компании от бързооборотния сектор в България.

Какво научихме през двата дни на събитието? Макар пазарът в България да е малък, той се отличава с впечатляващ брой марки, които се борят за потребителското внимание - над 8 хиляди, по данни „ГфК България”. Видяхме теорията на практика или как 7 от военните принципи на Сун Дзъ, събрани в книгата му „Изкуството на войната”, могат да бъдат приложени при изграждането на печеливша бранд стратегия. Разбрахме как мисли баерът, на какъв език говори и както трябва да знаем за неговата работа преди да седнем на преговори, така че те да завършат удовлетворяващо и за двете страни. Научихме кои са най-разпространените интернет потребители у нас и как бихме могли да ги намерим в онлайн пространството, за да ги таргетираме по правилния начин с нашите марки. Узнахме какво в повече притежава любимата марка на потребителите, за да бъде именно тя харесвана и предпочитана. Освен това създадохме (буквално) любимия продукт на потребителите. Разбрахме, че дори при пазаруването на суровини (а не крайни продукти) има емоция и осланяйки се на нея може да се създаде силна марка. Оценихме нагласата на потребителите към веригите и видяхме собствените марки на кой търговец карат купувачите да пазаруват именно от него. Спряхме се и на въпроса, който вълнува всички – как да управляваме успешно промоциите и къде те стават прекалено опасни за нашия бранд.

Повече подробности за отделните лекции, може да намерите в сайта в секция Събития – PROGRESSIVE Конференция