В ТЪРСЕНЕ НА КАЧЕСТВОТО - ТЪРГОВСКИ ВЕРИГИ vs. СПЕЦИАЛИЗИРАНИ МАГАЗИНИ

Брой 5, май 2019

Дата: 30.05.2019 Коментари: 0
Снимки (1)
В ТЪРСЕНЕ НА КАЧЕСТВОТО - ТЪРГОВСКИ ВЕРИГИ vs. СПЕЦИАЛИЗИРАНИ МАГАЗИНИ

Евелина Славкова, Изследователски център „Тренд”

Откъде обича да пазарува българският потребител беше въпросът, чийто отговор потърси изследователската агенция в проучване, направено специално за конференцията. 33% от участниците в проучването заявяват, че пазаруват най-често от супермаркети, 25% от малки квартални магазини, 19% от хипермаркети и т.н. За 51% посещаваните магазини са практични, 42% смятат, че те са приятелски настроени, 38% съвременни, 26% пестеливи. На въпроса „Кое е определящо, за да се посети даден магазин?”, 70% заявяват, че локацията е много важна, цените са фактор за 61% от участниците в проучването, следват качеството на предлаганите стоки и многообразието в асортимента с 55% и 46%, съответно.

От проучването става ясно още, че 41% от респондентите предпочитат да пазаруват млечни продукти от супермаркетите, месо и месни продукти и сладкарски изделия също от този формат магазини, като изключение правят плодовете и зеленчуците, за които пазарът е предпочитаното място за покупка на 28% от запитаните, и козметиката, която се пазарува от специализирани магазини (32%).

И все пак 46% смятат, че качеството на стоките в специализираните магазини е по-високо. 95% пък купуват същото количество продукти, но са убедени, че цените са се увеличи и затова харчат повече.