Дискусия с търговските вериги: Здравословният тренд - на гребена на вълната

Брой 6, юни 2018

Дата: 25.06.2018 Коментари: 0
Снимки (1)
Дискусия с търговските вериги: Здравословният тренд - на гребена на вълната

И тази година голям интерес предизвика дискусията с представителите на Топ 5 търговски вериги, чиято цел е да даде възможност да се отговори на въпроси, които вълнуват доставчиците при работата им с ритейлърите.

Участие в дискусионния панел взеха Васил Василев - директор направление „Храни” в „Кауфланд България”, Георги Иванов - управител ресор „Продажби и логистика”в „Лилд България”, Атила Йенисен – главен изпълнителен директор на „МЕТРО Кеш енд Кери България”, Едвинас Волкас – генерален директор на „МАКСИМА България” и Христо Атанасов – оперативен директор на „БИЛЛА България”.

Увеличаване на продажбите в премиум сегмента, при стоките с по-високо качество и тези, които предлагат баланс между цена и качество са основните фактори, които ритейлърите забелязват в развитието на продуктовите категории и пазара като цяло у нас. Това, което го отличава през последната година е търсенето на по-специални продукти, поради развитието на гурме кухнята и образоването на потребителите в тази посока, както и засиленото потребление на местни продукти с по-високо качество – здравословни, био, без лактоза, с по-малко оцветители и консерванти.

Българският потребител продължава да обръща все по-голямо внимание на здравословното хранене и да чете етикетите. Категориите на пресните продукти отбелязват значителен ръст – месо, плодове и зеленчуци, хляб. Изследване показва, че българският потребител е увеличил консумацията на плодове и зеленчуци със 7%, което се потвърждава и от реализираните продажби.

Промоциите продължават да са двигател на пазара за търговия с бързооборотни стоки, а нашият е един от тези с най-висок дял на промоционалните активности.

Що се отнася до отношенията между доставчиците и търговците, те трябва да се градят на основата на доверието и честността, както и на обратната връзка. Търговците трябва да помагат на доставчиците, като споделят тенденциите, които наблюдават при пазаруването на потребителите, за да могат заедно да предлагат на купувачите най-актуалните продукти.

Позитивни са очакванията за развитието на пазара с прогноза за увеличаване на покупателната способност и търсене на иновации, което от своя страна ще доведе до ръст в продажбите, но демографския срив и липсата на качествена работна ръка са чест от предизвикателствата, с които ритейлърите и доставчиците трябва да се справят.

Топ 5 търговци ще заемат все по-голям дял от продажбите на бързооборотни стоки.