Какво най-вече търсят потребителите?

Брой 6, юни 2016

Дата: 30.06.2016 Коментари: 0
Снимки (1)
Какво най-вече търсят потребителите?

Юлиан Добрев, BuePoint

Какво най-вече търсят потребителите? Това ни разкри по време на своята лекция Юлиан Добрев от BuePoint. Специално за VII PROGRESSIVE Конференция той беше подготвил и провел изследване сред потребителите, за да установи кои са онези фактори извън цената, които са мотивиращи за тях при взимане на решение за покупка. Непрекъснатите ценови атаки към консуматорите за различни продукти от множество категории е довело да тяхното „разглезване”. В изобилието от предложения, които всички компании предлагат, най-често се използва отбивка в цената на продуктите.

„Потребителят е започнал първосигнално да се ориентира по цената”. Отстъпките обаче не са решение за успех в дългосрочен план, защото продължителните ценови оферти са пагубни за бизнеса.

„Няма бизнес, който да издържи прекалено дълго на постоянен ценови дискаунт”. Юлиан Добрев представи резултатите от своето изследване. То е проведено сред потребителите на продукти от различни категории – малотрайни колбаси, сирене, слънчогледово олио, прах за пране, тоалетна хартия, шампоани и целта му е да се улови усещането в различните продуктови групи, към които потребителите имат различен модел на поведение. Един от важните моменти на изследването показва, че моделът, при който потребителите правят всичките си покупки веднъж седмично, все още не е наложен трайно на нашия пазар. Това означава, че консуматорите всекидневно се сблъскват с различните марки в отделните продуктови категории. Най-важните резултати от изследването обаче показаха какво друго освен цената на съответния продукт мотивира потребителя да направи своя избор.