КАЧЕСТВОТО И ИНОВАЦИИТЕ - ВЪВ ФОКУСА НА ГОЛЕМИТЕ ТЪРГОВЦИ

Брой 5, май 2019

Дата: 30.05.2019 Коментари: 0
Снимки (1)
КАЧЕСТВОТО И ИНОВАЦИИТЕ - ВЪВ ФОКУСА НА ГОЛЕМИТЕ ТЪРГОВЦИ

По време на дискусионния панел, посветен на най-големите търговски вериги у нас, всяка една от тях имаше възможност да представи пред присъстващите в залата основните акценти в развитието си през годината, както и да очертае бъдещите планове. Ето в кратко резюме какво споделиха техните представители:

Албена Георгиева, Главен оперативен директор, БИЛЛА България

„БИЛЛА България” е от 19 години на българския пазар. През 2018 г. реализирахме над 6% ръст в оборота, в сравнение с 2017 г. В нашите супермаркети влизат над 1 млн. и 300 хил. клиенти всяка седмица, а около 80% от тях са лоялни към нас, използвайки картата ни за лоялност и програмите, които се предлагат чрез нея.

Стабилното ни присъствие на българския пазар ще продължи и занапред, като планираме да разширим търговската си мрежа през следващите пет години с над 25% ръст на броя на магазините, което е средно между 5 и 8 магазина годишно. Интересува ни не само София, но и всички градове на страната. Фокусът ни ще продължава да е насочен към качеството на продуктите и услугите, които предлагаме, както и към грижата за здравето на нашите потребители, чрез здравословния ни асортимент. Работата ни с български производители е приоритет и ние ще продължим да развиваме дейността си в тази посока. Продължаваме и с инвестициите в оборудването и развитието на категорията „Хляб”, която за нас и нашите клиенти е много важна. Плодовете и зеленчуците също са фокус, над 150 са градините, с които работим, и най-вече намаляването на използването на пестициди в тях, както и марката ни „Българска ферма” с гаранция за 100% произход на българско месо – свинско, а съвсем скоро ще предложим и пилешко, и телешко месо. До края на 2020 г. имаме амбициозния план собствените ни марки да достигнат 25% дял в нашия асортимент като оборот, като към момента те държат малко над 22% от него.”

Едвинас Волкас, Генерален директор, МАКСИМА България (Т МАRКЕТ)

„2018 г. беше година на промени в магазините на „Т МАRКЕТ”. Работихме върху развитието на стратегически категории, като здравословните храни, зеленчуците и плодовете, печивата. Към настоящия момент имаме 74 магазина в 38 града, като през 2018 г. открихме 9 нови търговски обекти и за първи път „стъпихме” и на Черноморието с магазин в Несебър, за който подготвихме специален асортимент, предвид сезонния му характер, отговарящ на нуждите на гостите на града. Този обект разполага и със собствена кухня, където се приготвят ястия. През октомври миналата година представихме нашия най-амбициозен проект – магазина в кв. „Студентски град”, който е с различна концепция и нова визия – там се предлагат прясна храна, приготвена на място, топли и студени сандвичи и фрешове, богат избор от здравословни и био храни, съобразени с очакванията на по-младите потребители – студентите. Новото, което въведохме в този магазин, е и специалната обособена convenience зона, която работи 24/7. Също така в магазина в кв. „Мусагеница” въведохме първите каси на самообслужване. Занапред ще акцентираме върху подобряване на качеството на обслужване на клиентите и създаване на по-добра работна среда за нашите служители. Стратегията на Maxima Grupe предвижда инвестиции в размер на 600 млн. евро през следващите 7 години, насочени към модернизиране и разширяване на мрежата от магазини, а също така конкретно през 2019 г. в нашите магазини ще разработим 2 типа категории в асортимента.”

Васил Василев, Дректор направление „Храни”, Кауфланд България

„Кауфланд България” е на българския пазар от 2006 г., а през 2018 г. реализирахме оборот на стойност 1 млрд. и 700 хил. лева. Развитието ни през 2019 г. е свързано с откриването на концептуалния ни магазин във Велико Търново, където вложихме инвестиции от 25 млн. лв. Този хипермаркет е изцяло ориентиран към клиента и в него се тестват най-новите ни търговски концепции. Ще продължим с обновяването на търговските ни обекти и подобряване на изживяването на клиентите. Логистичната база в с. Стряма също е наша гордост с инвестиции от 64 млн. лв. С откриването на разширението й тя стана една от най-големите и модерни складо-

ви бази на Балканския полуостров. Като лидер на пазара сме убедени, че трябва да бъдем иновативни, ето защо фокусът през следващите години ще е поставен върху био и здравословните храни. Отчетохме интереса на клиентите ни към родните и традиционни храни, затова в някои наши търговски обекти поставихме специални щандове за фермерски продукти от съответния регион, където работим с малки производители, които нямат капацитет да зареждат всичките ни магазини. Акцентираме и върху предлагането на свежи подправки, отново, за да задоволим желанията на потребителите. Също така създадохме специална секция, наречена „Детски свят”, където обединихме всички стоки за децата – храни и нехрани, с цел да подпомогнем майките при пазаруването им при нас. Ще развиваме и нашите собствени марки.”

Боян Георгиев, Ръководител Стоково снабдяване, Лидл България

„За нас от „Лидл България” е важно какво сме направили през последната година, за да повишим доверието на потребителите в посока качество, сигурност и иновации. Ключовите категории, върху които сме се концентрирали са колбасите, прясното месо и риба, плодовете и зеленчуците, и хлябът. През последната година всички колбаси от нашите собствени марки, които са от постоянния ни асортимент, са без механично отделено месо, което се отделя под високо налягане от кости и хрущяли след обезкостяване най-често при птици. По този начин се разрушава и загубва структурата на естествените мускулни влакна, което води до загуба на хранителната стойност и увеличаване на процента на водното съдържание. Това е предпоставка за влагането на повече добавки в съответния продукт – оцветители, овкусители и т.н. При нас такива продукти няма, което означава, че са максимално изчистени от добавки. Създадохме и колбаси Clean Label, които са без изкуствени консерванти, оцветители, овкусители, без глутен и лактоза. Тази линия е създадена за хората, които искат да се хранят максимално здравословно. Месото и рибата са сертифицирани от SGS, което означава, че се следи как и къде се произвеждат те. Доставчиците на тези продукти се одитират два пъти годишно. Ние от своя страна правим лабораторни изследвания на продуктите всеки месец. Пресните плодове и зеленчуци също са сертифицирани, защото така се гарантират качеството и безопасността при производството им. Още нещо, с което можем да се похвалим е, че 80% асортимента на „Фурната на Лидл” е без съдържание на хидрогенизирани мазнини, в съответствие с нашата програма, наречена „Чисти рецепти”.