ПЕЧЕЛЯ АЗ, ПЕЧЕЛИШ ТИ - МЕТРО & КОКА КОЛА

Брой 5, май 2019

Дата: 30.05.2019 Коментари: 0
Снимки (1)
ПЕЧЕЛЯ АЗ, ПЕЧЕЛИШ ТИ - МЕТРО & КОКА КОЛА

Катерина Милкова, Department Manager CRM, МЕТРО Кеш&Кери,
Васил Присадашки, Shopper Insights & Category Managment, Кока-Кола ХБК България

За първи път бяха представени резултатите от добра практика, осъществена от партньорски взаимоотношения между ритейлър и доставчик. Васил започна общата лекция, като припомни много популярната мисъл на Сам Уолтън, създателят на най-големия ритейлър в света Wal-Mart: „Има само един шеф – Клиентът и той може да уволни всеки един в компанията, от генералния директор до последния във веригата, просто, като харчи парите си другаде”. Съобразявайки се с мотото, че клиентът трябва да е в центъра на всичко, преди четири години двете компании се събират, начертават общите цели, правят план за работа, дефинират стратегически стъпки, генерират инициативи, определят инвестиции и създават мултифункционален екип с различни задачи. Съвместната им работа води до драстично увеличаване на ръста на категорията, за която работят.

„През 2014 г. регистрирахме много неприятен спад в една категория, след което се събрахме в началото на 2015 г. и начертахме плана за действие, като до края на 2015 г. вече имахме резултат и заличихме минуса. През следващите три години ръстът стана двуцифрен, а в момента се радваме на много добър растеж на категорията. Това не беше правено никога в България”, каза Васил. „Заедно реализирахме иновативен подход, който доведе до много добри резултати, чрез така нар. сегментиране на клиентите, използвайки показателите какво пазаруват, колко често посещават магазина, колко пари харчат и т.н. Така на клиентите, които бяха интересни за нас, обръщахме индивидуално внимание и ги таргетирахме със специални маркетингови активности. Това доведе до наистина впечатляващи ефекти. Когато търговците и доставчиците работят заедно и гледат в една посока, постиженията са завидни”, добави Катя.