Три стратегии за растеж на променящ се пазар - какво прави големите големи?

Брой 6, юни 2016

Дата: 30.06.2016 Коментари: 0
Снимки (1)
Три стратегии за растеж на променящ се пазар - какво прави големите големи?

Ивайло Кунев, RID.bg

Какво прави големите големи или кои са 3-те стратегии за растеж. Това бе те мата на Ивайло Кунев от RID.bg, който се постара да даде примери, които да са еднакво полезни както за търговците, така и за доставчиците. Кунев посочи няколко факта – в страните от ЕС има 5,5 млн. търговски обекта, като 12% от тях фалират всяка една година. По думите му „смъртността” е основно сред малките и средни ритейлъри, докато големите остават стабилни. Според Кунев обаче и да си голям също не е лесно.

Когато модерната търговия навлезе в етапа на своята зрялост става все по-трудно”.

Eдна от причините за достигане на зрялост при големите ритейлъри не са отвоюваните дялове от традиционната търговия, а заради концентрацията в модерната търговия.

Една от стратегиите, които Кунев посочи беше фокусът върху потребителя. Според него всичко започва с консуматора, който гласува с портфейла си и определя дали всички в сферата на търговията ще работят.

„Всички ние по веригата на доставки трябва да решим къде сме, защото истинският успех започва с разбирането за начина, по който потребите лят обича да пазарува. Трябва да се вгледаме в него, как той предпочита да пазарува и вместо да мислим в квадратни метри и площи, да помислим за послания, с които да привлечем потребители”.

Другите две стратегии, които лекторът посочи бяха по-ефективното използване на информацията и внедряването на по-ефективни, интегративни процеси при търговията.