Ценообразуване и промоции: постигане на устойчив баланс

Брой 6, юни 2018

Дата: 25.06.2018 Коментари: 0
Снимки (1)
Ценообразуване и промоции: постигане на устойчив баланс

Никос Статакис, Advanced Analytics, AC Nielsen за Източна Европа и Средиземноморието

Никос се фокусира върху една от най-интригуващите в последните години теми - управлението на ценовите и промоционалните активности. „Основният въпрос тук е как да превърнем промоционалните си планове в ефективно средство за увеличаване на продажбите и в същото време да не канибализираме бизнеса си.”

Потребителите търсят удобство и качество, позиция, към която все повече хора се придържат в последната година. Затова и заявяват, че ще платят повече пари за тези свои очаквания. А как в контекста на тази тенденция те реагират на промоциите? Никос подчерта, че българските потребители стават все по-лоялни към брандовете, разпознават качеството и пазарната стойност, които определени марки им осигуряват. През 2017 г. 48% от купувачите са заявили, че купуват любимия си бранд на промоция, но не я търсят на всяка цена, както беше преди години. „На фона на останалите европейски държави, потребителите в България все по-малко се ръководят от промоциите.” И все пак 38% от обемите в България са продадени на промоция. „Истинският въпрос е дали промоциите добавят допълнителни продажби наистина или хората, които така или иначе биха купили продукта, просто го взимат на по-ниска цена, от което бизнесът ви губи. Никос подчерта, че промоцията е вторият по големина разход, който бързооборотните компании правят, с други думи 20% от приходите годишно, производителите инвестират в промо активности. Едни от най-ценните съвети на Никос бяха как да се избере печеливша стратегия при планирането на промоциите.