Пазарът на бутилирана вода в Европа

Дата: 28.09.2012 Коментари: 0
Снимки (1)
Пазарът на бутилирана вода в Европа

Франция се откроява като най-печелившия европейски пазар за бутилирана вода, чиито продажби достигнаха 7,4 млрд. евро през 2010 година. Когато става въпрос за обем на продажбите обаче, Италия е неоспоримият лидер с продадени общо 11,5 млрд., което се дължи на два пъти по-високата дневна консумация на вода от страна на италианските потребители, сравнено със средния европеец.

Срещайки критики относно лошите последствия, които оказват пластмасовите опаковки върху околната среда, индустрията за бутилирана вода напоследък се стреми да развива по-екологични продукти, като използва еко опаковки. Занапред основната промяна в продуктите ще се състои в използването на биоразградими и екологичните продукти вместо полиетилентерефталат (PET).

Основна тенденция при развитието на нови продукти е предлагането на здравословни напитки, които съдържат много малко или никаква захар, соли и калории или пък продукти без наличие на изкуствени подсладители и консерванти. В тази категория също така попадат и продукти, към които са добавени витамини и минерали, а те печелят интереса на бързо застаряващото европейско население.

Като цяло, бутилираната вода е продукт, предназначен за широко ползване и се възприема като здравословен и вкусен заместител на чешмяната вода. Тя се радва на широк интерес от страна на разнородни потребители, независимо от тяхното социо-демографско положение. Във Великобритания обаче е обект на употреба сред по-ограничена група потребители и затова се счита за премиум категория. Ароматизираната вода продължава да заема малка част от продажбите. Между „големите пет” (Франция, Германия, Италия, Испания и Великобритания) тя е най-търсена във Великобритания и Германия. Благодарение на факта, че немците не харесват чешмяната вода, те се нареждат на първо място по търсене на бутилирана вода. Потреблението на този продукт във Великобритания обаче отбелязва аномалия спрямо Европа, защото се крепи основно от 15-19 годишните тийнейджъри, хората с по-високи възможности, работещото население от градовете и семействата с деца.

Част от анализа Bottled Water - Europeевруари, 2011г.), изготвен от компанията за проучване на пазарите MINTEL