Пазарът на зърнени и енергийни барове във Великобритания

Дата: 28.09.2012 Коментари: 0
Снимки (1)
Пазарът на зърнени и енергийни барове във Великобритания

Въпреки че 38% от потребителите, заявяват че не са консумирали зърнени барове през последните шест месеца, продажбите на този вид продукти продължава да расте, паралелно с ръста в обема на търсенето. Това се дължи основно на промоциите, а също така и на стъпването на бранда Belvita на английския пазар. През 2011г., пазарът отбеляза ръст от 5%, спрямо предходната година, достигайки 389 млн. лири. Мюсли барове са най-големият сегмент на пазара на зърнени десерти, покривайки 52% от него. Техният голям дял се дължи от части на разнообразието от предлагани продукти. От друга страна плодовите барове срещаха трудности през 2011г. и въпреки, че сегментът все още държи 29% дял от пазара, водещите марки отбелязаха спад в продажбите през годината.

Продажби на зърнени и енергийни и барове за 2011г.

 

Източник: Mintel по данни на SymponyIRI Group InfoScan

Пазарът на зърнени закуски печели от факта, че по време на криза потребителите предпочитат да си стоят по домовете, за да пестят пари, но процентът на хората, които си похапват между основните хранения във Великобритания е паднал до 77%. Пазарът на мюсли барове е засегнат в по-малка степен и най-вероятно това се дължи на добрата им репутация на пазара. Те се консумират от 42% от любителите на тези продукти, което е доста добър показател, в сравнение с другите видове от сегмента. Предпочитат се от хора, които разполагат с ограничено време. Пазарът може да спечели и от факта, че предлага продукти, които са подходяща и лесна добавка към домашно приготвения обяд. 27% от потребителите заявяват, че по време на обяда си консумират за десерт такъв вид продукти.

Броят на хората, които не ядат в ресторант или закусвалня през обедната си почивка се увеличава, което ще доведе до развитие на пазара на зърнените барове. 34% от домакинствата с деца предлагат този вид продукти на децата си по време на обяд. Въпреки доверието към училищната храна и факта, че училищните наредби ограничават употреба на подобен вид храни, от голямата част от родителите те се възприемат като подходящ хранителен продукт за децата им.

Въпреки огромните усилия, полагани от правителството в организирането на инициативи като „Промяна за цял живот” и действията, предприети по премахването на храни, богати на мазнини, сол и захар от училищата, факт е ,че броят на затлъстяващото население в страната расте. През 2011 г. един от всеки пети възрастен е определен като затлъстял, а пък 32% - с наднормено тегло. Именно поради тава правителството усеща голям натиск от страна на здравните организации и предприе мерки като въведе мерки към производителите, които ги задължават да подобрят хранителното съдържание на продуктите си.

От 2009г. се наблюдава конфликт на интереси, дължащ се на факта, че много потребители искат да съчетаят здравословния начин на живот и хранете, и същевременно да похапват нещо сладко. Зърнените барове добре съчетават тези два показателя. 63% от хората ги възприемат като здравословна и полезна храна, докато изненадващо само 23% смятат, че те са по-скоро десерт или нещо сладко за похапване. Обезпокояващото е, че все по-малко хора се интересуват от хранителните стойности на продуктите, които консумират (49%).

 

Крис Уисон

Анализатор "Хранителни продукти", MINTEL

E-mail: cwisson@mintel.com

 

Част от анализа Cereal, Energy and Snack Bars - UK (февруари, 2012г.), изготвен от компанията за проучване на пазарите MINTEL