Билла: Тенденцията е за ръст в полза на пакетираните колбаси

Дата: 20.06.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Билла: Тенденцията е за ръст в полза на пакетираните колбаси

Блиц интервю за развитие на категория КОЛБАСИ

Как се развива пазарът на категорията „Колбаси“ във вашите търговски обекти?

Колбасите са важна част от трапезата на българските потребители. След промените през 90-те години производството у нас процъфтява – откриват се десетки фабрики, цехове и заводи с модерно оборудване, които започват да произвеждат различни видове колбаси и месни деликатеси. След този период на бум, днес можем да кажем, че пазарът се е балансирал, като са достигнати стабилни и устойчиви нива на производство. В BILLA тази категория е сериозно застъпена и реализира значителна част от целия оборот, като постоянно се стремим да разширяваме портфолиото от предложения, в отговор на клиентското търсене. Най-предпочитани от нашите клиенти са традиционните месни продукти като луканка, суджук, шпекови салами, филета и пастърми.

Какви са видовете продукти, които предлагате в тази категория?

В BILLA предлагаме както пакетирани, така и насипни колбаси на витрина, като тенденцията е за ръст в полза на пакетираните колбаси. За последната една година ръстът при тях е около 10%. Асортиментът ни включва разнообразие от сурово-сушени колбаси и луканки, филета, пастърми, шпекови салами, шунки, бекони, мортадели, наденици и др.

Част от клиентите ни все още предпочитат да пазаруват деликатеси от витрина, където могат да се възползват и от услугата за нарязване на продукта на място, спрямо собствените им предпочитания, затова за нас е важно да продължим да предлагаме и тази опция.

Какво е развитието на пазара на вносни колбаси и кои са основните видове, които се предлагат на регалите в BILLA?

Българските потребители традиционно търсят повече локални продукти, но въпреки това наблюдаваме ръст в търсенето на вносни колбаси в последните години. Пазарът е силно повлиян от държави като Италия, Испания, Австрия, Германия.

В нашите магазини се предлагат различни видове вносни деликатеси като фуети, чоризо, вурстове, шунки, включително и като част от портфолиото на нашите собствени марки. Пазарът на прошуто и шунки набира все по-голяма популярност в България и търсенето за тези продукти се увеличава всяка година.

Забелязва ли се сезонност в потреблението на различните видове колбаси/месни продукти?

Да, забелязва се – традиционно луканковите колбаси и филета се консумират повече през  есенно-зимния сезон. Кренвиршите и надениците са по традиционни през пролетно-летния сезон, когато клиентите търсят по-често продукти за грил и скара.

Кога промоционалните оферти са фактор при взимането на решение за покупка?

Въпреки спада на инфлацията в последните месеци, промо офертите продължават да бъдат фактор в потребителското поведение. В момента във всички наши магазини в страната провеждаме кампанията „Грилла е в Билла“, като в специалните ни предложения сме включили и атрактивни оферти за български и вносни месни деликатеси. Промоционалният дял от оборота ни в тази категория е над 60%.