Новини

Независимо от трудната икономическа ситуация пивоварите за поредна година отчитат ръст в инвестициите и динамика в производствените си листи с лансирането на 14 нови продукта. Направените през 2012 г. вложения в дълготрайни материални активи, нови опаковки и производства надхвърлят 68 млн. лв., посочват от браншовото сдружение на сектора - Съюзът на пивоварите в България (СПБ). По данни на Агенция „Митници” през 2012 г. постъпленията от акциз от бира са 80,8 млн. лв., което е с 5,1% повече спрямо 2011 г. Статистиката на СПБ показва, че през 2012 г. бирените компании в страната са реализирали общо 5 242 000 хл пиво.
Според председателя на Управителния съвет на СПБ Драган Радивоевич, който е генерален директор на „Каменица” АД, ръстът на бирения пазар през изминалата година се дължи на все по-широката производствена гама, която компаниите предлагат. „Покачването на обемите в продажбите на бира беше генерирано основно през летните месеци на 2012 г., когато на пазара излязоха бирените миксове - комбинация от плодов сок и пиво. Тяхното предлагане доведе до увеличаване на продажбите на бранша с около 7%, което показва, че те имат потенциал за развитие на българския пазар”, коментира Радивоевич.
По данни на агенция „Нилсен” през 2012 г. съотношението между студения (ХоРеКа) и топъл пазар е 22% към 78%. Ежегодният спад в продажбите на бира на студения пазар е характерен за всички страни от Европейския съюз.
Тази година към СПБ са се присъединили най-новата пивоварна в страната „Бритос” ЕООД и българското дружество на най-големия производител на малц в Европа - „Малтери Суфле” ЕООД.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай