Иновативна смарт система в Kaufland намалява хранителните отпадъци с до 22 млн. кг/бр. на година

Дата: 26.02.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Иновативна смарт система в Kaufland намалява хранителните отпадъци с до 22 млн. кг/бр. на година
Иновативна смарт система за изчисление на поръчките е намалила хранителните отпадъци с до 22 млн. кг/бр. на година в Kaufland България. С дигитално планиране ритейлърът организира 21 хил. артикула във всеки един от  65-те магазина на веригата, всеки ден от седмицата, 365 дни в годината. Това съобщи финансовият директор на компанията Иван Георгиев на десетото издание на международния форум за иновации Innovation explorer, който се проведе в София Тех Парк.
 
В основата на дигитализацията на Kaufland е смарт ауто-диспо система, която ежедневно анализира нуждите на клиентите във всеки хипермаркет на веригата и прогнозира активността им спрямо сезона, деня от седмицата, дори часа за доставка. 
 
Смарт системата прецизира доставките, минимизира възможностите за грешки и намалява хранителните отпадъци. Благодарение на нея веригата отчита над 80 хил. промоционални предложения на година и 22 млн. кг/бр. „спасена“ храна.
 
„За управлението и функционирането на бизнес с такъв мащаб внедряването на технологиите е задължително за управление на процесите и подобряване на клиентското преживяване. Използваме иновациите за сградите, които проектираме и строим, начина, по който подреждаме стоките в магазините си и връзката с нашите клиенти и партньори.“, коментира на форума Иван Георгиев.
 
Сред иновативните предложения, които компанията прилага ежедневно за подобряване на клиентското преживяване, е K-APP -  мобилното приложение, базирано на изкуствен интелект. Компанията постоянно надгражда и актуализира функционалностите му, за да е още по-полезна за своите клиенти.
 
В края на миналата година компанията стартира и пилотния проект K-SCAN, който дава възможност на клиентите сами да сканират избраните от тях стоки, докато пазаруват в магазина, спестявайки от времето за преминаване през каса, а специално data science business intelligence ядро в компанията разработва бизнес модели на национално и наднационално звено.