Новини
Категория „Шоколад” е стабилна и остава почти без промяна спрямо 2013 г. по отношение на продажбите в обем и бройки. Това стана ясно от презентация на Nielsen, специално изготвена за кръгла маса „Шоколад и шоколадови барове” на списание PROGRESSIVE. Увеличават се обаче продажбите в стойност, което е резултат на увеличеното търсене на по-скъпите разновидности шоколад.
Според агенцията в категорията се наблюдава силно изразена сезонност, като през зимните месеци значително се увеличава потреблението - особено на по-интересните и различни продукти.
Данните на Nielsen показват, че моно шоколадите са пазарен лидер, докато тези с пълнеж губят позиции. Най-търсената опаковка е тази от 100 г, а най-малките грамажи губят най-много пазарен дял. Най-предпочитан е млечният шоколад, а водещ канал за разпространение на категорията са супермаркетите.
За разлика от шоколада, при шоколадови барове се наблюдава тенденция на спад, стартирала от 2013 г. По информация на агенцията за проучване на пазара, местните продукти са с по-високи цени през 2014 г., а вносните марки са лидер на пазара и бележат ръст в дял. Най-търсеният сегмент е на барове в разфасовки под или около 50 г. Супермаркетите са водещ канал за разпространение на категорията, но по-малките формати (40-300 кв. метра) бележат ръст в продажбите.
Повече снимки от събитието, може да видите на нашата фейсбук страница: https://www.facebook.com/ProgressiveBulgaria
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай