Новини

Секторът на бързооборотните стоки (FMCG) разчита на големи обеми, бързо обръщение и достъпност за потребителите. В днешния дигитален свят маркетплейс платформите като по-локалните eMAG и Skroutz, както и интернационалната Amazon революционизират начина, по който производителите на бързооборотни стоки достигат и взаимодействат с клиентите. Тези платформи предлагат несравними възможности за растеж, видимост и ефективност, което позволява на бизнеса да продава по-успешно от всякога.
На Balkan eCommerce Summit сме се постарали да осигурим голям брой представители на подобно платформи от Турция, Гърция, Румъния, Унгария, Германия и дори Балтиския регион, за да сме сигурни, че производителите могат да намерят правилните партньорства за локални и международни продажби. Наш партньор на събитието е и бранд, който в последните години разчита много на тези платформи, за да набере скорост със своите международни продажби и на всеки 6 месеца отваря нов пазар.
За по-малки или нови FMCG брандове тези платформи изравняват условията, осигурявайки достъп до по-широка аудитория без необходимост от големи предварителни инвестиции в инфраструктура или реклама. Това, допълнено от факта, че съвременните потребители поставят удобството на първо място, предоставя предпоставки за успешни продажби както на собствените пазари, така и в международен план.
Маркетплейс платформите предлагат безпроблемно пазаруване с интуитивен интерфейс, персонализирани препоръки и бързи опции за доставка. За FMCG продуктите, които често са от съществено значение и се купуват редовно, това удобство насърчава лоялност и повтарящи се продажби. Традиционните ритейл канали често изискват значителни разходи за рафтово пространство и дистрибуция. Платформите от типа маркетплейс значително намаляват тези бариери, осигурявайки икономичен начин за представяне на продуктите.
Не трябва да забравяме, че вече съществуват множество гъвкави решения за изпълнение на поръчки от типа фулфилмънт, които се осъществяват от трети страни, доставчици на услугата, което позволява на брандовете да се съсредоточат върху качеството на продуктите и маркетинга, оставяйки логистиката в ръцете на професионалистите.
Споменавайки логистика, производители и вносители на бързооборотни стоки ще могат да срещнат и множество представители на този сегмент на нашето събитие. Това, допълнено и с достачвици на различни дигитални услуги, значително може да подобри тяхното онлайн представяне и да отвори нови възможности за продажби.
По-регионално ориентираните платформи предлагат също и решения, съобразени с местните пазари, помагайки на брандовете да се справят с конкретни предизвикателства като език, валута и местни регулации. Често брандовете могат да разчитат на автоматизирано създаване на т.нар. продуктови листинги, преводи на чужд език, тогава когато платформата оперира на няколко пазара, както и помощ при отчитане на данъци.
Маркетплейс платформите са добра възможност за бързо и лесно достигане до нови потребителски аудитории и пазари, които със сигурност не са за подценяване. Създателите на брандове, в сферата на FMCG, могат да подходят към тях самостоятелно, чрез наемане на консултант, който да им помогне да организират всичко вътрешно. Могат естествено и да подходят чрез посредническа организация, която ще облекчи работата им, срещу процент от продажбите.
На Balkan eCommerce Summit 2025, който ще се проведе на 29-ти и 30-ти април, в Арена София, брандове и търговци ще могат да срещнат много местни и глобални платформи, с които могат да осъществят контакт и започнат работа веднага.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай