Новини

Органичният ръст на Нестле България за първото тримесечие на годината е 7,6%, с реален вътрешен ръст (RIG) от 2,4%, заявяват от компанията. Ръстът в цените се увеличава до 5,2%, като отражение на значителната инфлация в цените. Органичният ръст в момента изключва региона на Русия, предвид значително влошените търговски условия и решението на Нестле да се съсредоточи върху осигуряването на основни храни.
Ръстът е с широк обхват в повечето географски райони и категории. Органичният ръст е 6,7% на развитите пазари, с повишен ръст в цените и устойчив реален вътрешен ръст (RIG) след висока база за сравнение през 2021 г. Органичният ръст на развиващите се пазари е 8,8%, със силен реален вътрешен ръст (RIG) и ръст в цените.
По категории продукти храните за домашни любимци с марката Purina са с най-голям принос за органичния ръст, начело с научно разработените си и премиум марки Purina ONE, Purina Pro Plan и Fancy Feast, както и ветеринарните продукти, според отчета на компанията. Кафето бележи висок едноцифрен ръст, подхранван от непрекъснатото търсене на Nescafé, Starbucks и Nespresso. Продажбите при шоколадовите изделия нарастват с двуцифрен темп, със силен ръст за KitKat и шоколадовите изделия, създадени за подаръци. Водите бележат двуцифрен ръст, подхранван от допълнителното възстановяване на каналите извън дома и премиум марките S.Pellegrino и Perrier. Млечните изделия отчитат среден едноцифрен ръст, със силно развитие на продажбите на сметана за кафе и сладолед, както и премиум и обогатените млека. Ръстът при детското хранене достига среден едноцифрен темп, подкрепен от подобреното развитие на продажбите в Америка и Европа. Nestlé Health Science отчита среден едноцифрен ръст, като отражение на голямото търсене на медицински хранителни продукти и продукти за здравословна грижа срещу стареене. Готовите ястия и готварските продукти бележат нисък едноцифрен ръст след висока база за сравнение през 2021 г., с продължаващо силно търсене на Maggi и Garden Gourmet.
"През тези първи месеци на годината войната в Украйна причини неописуеми човешки страдания. Оставаме фокусирани върху подкрепата на нашите колеги там и предоставянето на хуманитарна помощ, като същевременно заставаме рамо до рамо с международната общност в призива за мир.“ , коментира Марк Шнайдер, Главен изпълнителен директор на Нестле.
На фона на тази предизвикателна среда, ние осигурихме силен органичен ръст на продажбите с устойчив реален вътрешен ръст (RIG). Повишихме цените по отговорен начин и станахме свидетели на устойчиво потребителско търсене. Инфлацията в цените продължава да нараства рязко, което ще наложи допълнителен ръст в цените и действия за смекчаване през годината. Екипът на Нестле обърна внимание на тези турбуленции и усъвършенства нашата дългосрочна стратегия и цели за устойчивост с гъвкавост и решителност. Потвърждаваме нашите насоки за годината."
На 1 април 2022 г. Nestlé Health Science завърши придобиването на мажоритарен дял в Orgain, лидер в категория храни и добавки на растителна основа. Очаква се сделката да допринесе леко за повишаване на органичния ръст на Нестле, като в същото време ще има леко намаляващ ефект спрямо маржа на оперативната печалба от основна търговска дейност на Групата през 2022 г. Споразумението включва опцията Nestlé Health Science да придобие изцяло Orgain през 2024 г.
Нестле е една от компаниите които оказват подкрепа на своите служители, техните семейства и народа на Украйна. Компанията е мобилизирала екипи в целия регион, които да доставят храна и основни припаси за местното население. Работейки в партньорство с украински благотворителни организации, Нестле организира и пряка хуманитарна подкрепа в зоната на военни действия.
Нестле е една от компаниите, които продължават да поддържат заредени рафтове за населението в Украйна. Тя успя до голяма степен да поддържа операциите си в западната част на страната, докато операциите на фабриката й в Харков бяха преустановени поради тежки обстрели. Служителите на Нестле доброволно преобразуваха Харковския разпределителен център на компанията в дарителски център, за да предоставят храна на местната общност. Към днешна дата Нестле е дарила повече от 40 милиона порции храни, напитки и хранителни продукти в цялата страна.
От компанията твърдят, че поддържат тесен контакт със своите 5 800 служители в Украйна, като по думите им, наред с другите мерки, компанията им предоставя авансови плащания на заплати, еднократни плащания в подкрепа на премествания, продължаване изплащането на заплатите в обозримо бъдеще и предложения за работа в други действащи компании на Нестле.
Nestlé създаде и центрове за подкрепа в съседни страни, като Полша, за да посрещне служители и техните семейства, които са избягали от Украйна. Част от фабриката на компанията в Жешов, Полша, е превърната в център за настаняване на бежанци, като е уредено временно настаняване и в други части на Централна и Източна Европа.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай