Пазарни дялове на търговските вериги за 2013 г.

Дата: 28.03.2014 Коментари: 0
Снимки (1)
снимка: PROGRESSIVE

Концентрацията на пазара на дребно на бързооборотни потребителски стоки в България е най-ниска в целия ЕС, съответно конкуренцията е най-ожесточена, съобщава сайтът на Сдружение за модерна търговия. От организацията цитират данни на ICAP България, според които за 2013 г. най-големите 10 компании в сектора държат едва 36% от пазара. За сравнение в Западна Европа този дял е около 80-85%, а в другите страни от Източна Европа около 60-65%.

Ето пазарните дялове на компаниите в топ 10 според ICAP:

1.   Кауфланд – 10,8%

2.   Билла – 4,8%

3.   Лидл – 4,4%

4.   ЦБА – 3,4%

5.   Карфур – 3,1%

6.   Фантастико – 2,6%

7.   Пикадили – 2,1%

8.   Пени Маркет – 1,8%

9.   Т-Маркет – 1,2%

10.  Метро – 1,2% (тук не се включват продажбите на едро на Метро)

В сравнение с 2012 г. делът на водещите 10 търговци е с около три пункта по-голям. Според ICAP целият пазар на бързооборотни стоки се е свил леко и през 2013 г. е 10,3 млрд. лв. Водещите 50 компании в сектора държат 45% от пазара. Това всъщност e делът на модерната търговия (магазини са с две и повече каси). Останалите 55% се разпределят между десетки хиляди малки магазинчета и пазари.

Източник: http://www.moderntrade.bg/