Потребителите са станали по-оптимистични, сочи изследване на НСИ

Дата: 09.02.2015 Коментари: 0
Снимки (1)
Снимка: freeimages

Българските потребители са по-оптимистични настроени и са готови да разхлабят колана си, съобщава „Труд”, цитирайки данните на Националния статистически институт (НСИ). Според тях през януари 2015 г. общият показател на доверие на потребителите нараства с 4,8 пункта спрямо равнището си от октомври 2014 г.

По-големи оптимисти са в селата, където ръстът е със 7,3 пункта. В градовете увеличението е с 4 пункта. Според НСИ българинът е по-склонен да планира в следващите месеци покупки на стоки за дълготрайна употреба, като например автомобили.

От НСИ отчитат още, че домакинствата са усетили положителни промени във финансовото си състояние през 2014 г. и очакват същото през следващите дванадесет месеца.

„Когато се говори за потребителско доверие, се има предвид ръст на потреблението, а това е основен показател, че нивото на безработицата е намаляло", коментира финансистът Христина Вучева.