Новини

За втора поредна година Offerista Group, съвместно с изследователска агенция Bluepoint, проведе национално проучване за потребителски нагласи към печатните и дигиталните брошури. Подобно на миналогодишното проучване и тази година бяха анкетирани 800 души от градове с различна големина. Използван е хибриден модел за изследване (онлайн анкети и Face-to-face интервюта – 60:40).
ОСНОВНИ ИЗВОДИ ОТ ПРОУЧВАНЕТО И СЪПОСТАВКА С РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ 2023 г.
- Близо половината от лицата (49,3%) споделят, че сега по-често от преди купуват продукти на промоция и следят активно офертите..
- През настоящия период се запазва делът на лицата (22%), които споделят, че не получава хартиени брошури вече няколко месеца, като около 7% от тях посочват, че сами си ги търсят.
- Делът на изследваните лица, които споделят че разглеждат дигитални брошури редовно (всяка седмица или 2-3 пъти месечно) е 82,6%.
- Продължават основните два канала за информиране да бъдат сайта на търговската верига или нейно приложение. Извън каналите за информиране от самия търговец, потребителите на трето място поставят сайтовете за брошури.
- Broshura.bg продължава да бъде категоричен лидер в категорията сайтове за брошури, като бива използван от 8 от 10 участника в изследването.
- Основното предимство на дигиталните брошури е достъпността по всяко време. Други основно изтъквани предимства са удобството и спестяването на природни ресурси.
- Сред изследваните социални мрежи, Facebook е с най-висок дял на ежедневно ползващи – 72,8% от всички лица. Друга по-широко използвана социална мрежа е Instagram. На ежедневна база третата по използване мрежа е Tik-Tok.
- 9 от 10 от изследваните лица посочват, че притежават карта/ приложение за лоялност, като 65,7% от тях я използват редовно при пазаруване.
- Категорично ценовата оферта е основният фактор, който би привлякъл вниманието на потребителите към определен продукт. Други фактори, които оказват влияние са положителният предишен опит, познатостта, положителните отзиви и доверието към марката/ ритейлъра..
ХАРТИЕНИ БРОШУРИ
Все по-малко потребители получават хартиени брошури и промоции от търговските вериги в пощенската си кутия - 48,3% от анкетираните тази година заявяват, че получават брошурите всяка седмица (за сравнение с 2023 г.: 51,3%). 22% не получават хартиени брошури или ги търсят сами както през 2023, така и през 2024 година.
ДИГИТАЛНИ БРОШУРИ
53,2% от анкетираните разглеждат редовно дигитални брошури (всяка седмица), а 26,3% - 2-3 пъти в месеца. Най-предпочитаните канали за достъп до дигитални брошури са уебсайтът и мобилното приложение на ритейлъра, следвани от сайтовете за брошури. Broshura.bg продължава да бъде най-предпочитаният сайт за дигитални брошури. 86.9% от участниците в анкетата смятат, че дигиталните брошури са бъдещето.
При сравнение на предимствата и недостатъците на дигиталните брошури, най-голям процент от анкетираните (44,3%) споделят, че най-големият плюс на дигиталните брошури е тяхната достъпност. Близо 58% споделят, че дигиталните брошури нямат недостатъци, а за 10% недостатък е, че е нужен интернет достъп за тяхното разглеждане.
ПРЕДПОЧИТАН ФОРМАТ БРОШУРИ
За най-голяма част от анкетираните предпочитаният формат на брошурата е дигиталният. Това е валидно за анкетираните от почти всички възрастови групи. Единствено представителите на група 55-64 години нямат конкретни предпочитания в повечето случаи (40,5%).
45,8% от анкетираните предпочитат дигиталните брошури, а на въпроса “Хипотетично, ако се спре напълно разпространението на хартиени брошури, към кои източници на информация бихте се насочили да търсите предложения за продукти и промоции на различните търговски вериги?” 56,5% отговарят, че ще се насочат към към сайта на търговската верига; 36,1% ще потърсят промоциите в сайт за брошури, а 33,8% ще инсталират приложението на търговската верига.
Най-много потребители (64,4%) разглеждат както дигитални, така и хартиени брошури от категория Супермаркети, Това е различно за брошурите от категория Дрехи, обувки и аксесоари, където най-предпочитаната брошура е дигиталната.
ПОТРЕБИТЕЛСКА ЛОЯЛНОСТ
9 от 10 от изследваните лица посочват, че притежават карта/приложение за лоялност, като 65,7% от тях я използват редовно при пазаруване. Картите/ приложенията за лоялност успяват да създадат в потребителите усещане за помощ да спестят пари, възможност за получаване на допълнителни бонуси и не на последно място им напомня, че в определен магазин може да спестят пари.
На този етап потребителите основно продължават да показват своята лоялност през базовите си навици и поведение като: използване на карта за лоялност, препоръка към приятели и познати и по-често пазаруване от конкретната марка или магазин.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай