Продажбите на консервирани зеленчуци се увеличават на годишна база

Дата: 24.11.2014 Коментари: 0
Снимки (1)
Тежест на различните сегменти при продажбата на консервирани зеленчуци (окт.-ноем.`13 - авг.-септ.`14)

Категорията „Консервирани зеленчуци е една от малкото, която през тази година бележи ръст спрямо представянето си година по-рано. Тя отчита ръст и в обем (+0,7%) и в стойност (+1,8%) за последните дванадесет месеца, показват данни на „Нилсен България”, представени в рубриката „На фокус” на сп. PROGRESSIVE.

Големите хранителни магазини са двигателят на ръста на категорията, отчитащи ръст и в обем и в стойност съответно с 9,0% и с 10,8% на годишна база. Супермаркетите бележат спад в продажбите, докато малките хранителни магазини запазват продажбите си в обем, но отчитат лек ръст в стойност предимно поради промяната в ценовото предлагане.

През летните месеци категорията достига най-ниските си нива. Силните за консервираните зеленчуци месеци започват още от октомври, като в пиковите периоди ръстът спрямо продажбите през лятото е повече от 50%.

Най-много продажби на продукти от категорията имат супермаркетите над 300 кв. м, сформиращи над 48% от всички продажби в обем. Въпреки това се наблюдава лек отлив към по-удобния формат магазини през последната година - големите хранителни обекти 40-100 кв. м, чиято важност в обем нараства с 2 пункта, достигайки близо 33% от общите продажби. Малките хранителни обекти са отговорни за 19% от тях.

Анализирайки в детайли категорията, „Нилсен” отчита водещото влияние на два основни сегмента „Лютеница” и „Зеленчуци” (в т. ч. грах, царевица и т. н.). Тези два сегмента сформират над 70% от всички продажби в обем за последните дванадесет месеца. Класацията се допълва от „Туршии” (15% от продажбите в обем), „Доматеното пюре” (9%), „Консервирани маслини” и „Печен боб” (1%). Това разпределение се запазва през годините без особена промяна.