Сезонът на тъмната бира бе официално открит от съюза на пивоварите

Дата: 04.12.2014 Коментари: 0
Снимки (1)
Сезонът на тъмната бира бе официално открит от съюза на пивоварите

Въпреки продължаващата стагнация на бирения пазар, през миналата година в страните от ЕС са произведени 383 600 000 хектолитра пиво и са продадени 346 200 000 хектолитра бира. По тези показатели България е на 16 място (по производство) и на 13 място по продажби на пиво. Това стана ясно от най-новите данни за развитието на индустрията през 2013 г., публикувани от Пивоварите на Европа. Те бяха изнесени по време на шестия Бирен салон, организиран от Съюза на пивоварите в България (СПБ), който даде официален старт и на сезона на тъмното пиво. „Според проучвания на маркетингови агенции, около 90% от продажбите на тъмна бира в страната се реализират именно в периода октомври – март“, сподели с гостите на събитието изпълнителният директор на СПБ Ивана Радомирова.

Отново според информация на Пивоварите на Европа средната консумация на глава от населението за ЕС е 71 литра. За България тази стойност е 74 литра, което ни отрежда 13 място по този показател. Според отчета, приходите от производството и продажбите на бира към държавния ни бюджет възлизат на 163 млн. евро. В същото време добавената стойност, генерирана от бирената индустрия в България, се изчислява на 126 млн. евро. Директната работна заетост в пивоварния сектор у нас е 2500 човека, а индиректната възлиза на 28 900 работни места. От тях 31% са по веригата на доставките, 10% в търговските обекти с продажби за вкъщи и 50% в сектора ХоРеКа, съобщиха от съюза на пивоварите.   

Гостите на Бирения салон бяха запознати със специфичните качествени показатели на тъмното пиво. Оказва се, че то е с широк комплекс от биологично активни естествени вещества и съдържа два пъти повече антиоксиданти и витамини В комплекс от светлата бира. Тайната на естествено тъмния му цвят се дължи на препичане на малца, което води до карамелизиране на естествените захари. В резултат вкусът на пивото е по-сладък, а в аромата се долавят нотки на кафе и карамел. На бирения салон бяха представени и най-новите марки тъмно пиво за сезона.