Средно около 38 лв. седмично харчи българинът за храна

Дата: 10.12.2013 Коментари: 0
Снимки (1)
снимка: PROGRESSIVE

Дискаунтърът „Лидл” отбеляза своята трета годишнина на българския пазар. В навечерието на рождения ден немският дискаунтър откри своя 69 търговски обект за страната и 14 в София. Магазинът се намира на ул. „Д-р Атанас Москов” №18 в столичния квартал „Младост”.

За да научи какви са нагласите и навиците на пазаруване в България, компанията е инвестирала в проучване, извършено от „ГфК България”. Според него българинът отделя средно около 38 лв. на седмица за закупуване на хранителни стоки. Той посещава търговските обекти около 4 пъти седмично и държи в тях да се предлагат продукти с добро съотношение цена – качество. Всеки трети участник в изследването споделя, че прави ежедневни покупки на хранителни стоки за домакинството. От нехранителните категории пазарува предимно санитарни продукти, козметика и домашни потреби.

Българските марки продукти се предпочитат пред чуждите, показва изследването. За предстоящите празници домакинствата планират да похарчат около 99 лв. за трапезата.

Средната възраст на работещите в „Лидл” е 33 години, отбеляза при откриването на новия търговски обект от веригата Милена Драгийска-Денчева, управител на „Лидл България”. 66% от работещите са жени, а общо заетите са 1500 души. Мениджмънта на компанията е съставен изцяло от българи, а средната заплата на работещите в „Лидл” е 920 лв.

За трите години, през които присъства на пазара, дискаунтърът е установил множество партньорства с български производители. Те произвеждат собствените марки на търговеца, а чрез взаимоотношенията си с него някои от тях са успели да излязат и на международните пазари.

Плановете на компанията за следващата година са да отвори още най-малко пет търговски обекта.