Новини

Преди седмица бе обявено официалното сливане на „АП Март” и „КМБ България” - компаниите, притежаващи веригите „Пикадили” и „Карфур”. PROGRESSIVE попита Таня Косева – Бошова, един от управляващите новата търговска структура, за бъдещите й планове за развитие на българския пазар. Ето какво отговори тя:
Как ще се развият отношенията на новата компания с доставчиците?
Взаимоотношенията с доставчиците са един от приоритетите ни. Ще направим конкретни стъпки, за да подобрим търговските си връзки по посока условия за предлагане на продуктите и разплащане. Важен момент е намерението на инвеститорите да осигурят капитал, за да може да се придвижат забавените плащания, където ги има.
Ще водим търговските преговори с доставчиците заедно, като една компания, за двата бранда. Считаме, че по този начин ще стабилизираме бизнеса си и ще постигнем оптималните условия за развитието на търговската ни политика.
Ще има ли закриване на магазини и ако да, то от коя от двете съществуващи вериги ще бъдат затворени?
Засега не планираме закриване на магазини. Съвсем скоро ще отвори врати най-новият супермаркет „Пикадили” в столичния Sofia South Ring Mall. За следващата година преговаряме за откриване и на нови обекти, отново в големите градове, където имаме по-активно присъствие.
Разбира се, правим анализи на работата на всеки обект. Желанието ни е да видим първо резултатите от синергията на двата бранда и от новата ни търговска и маркетингова политика, не да бързаме с преценката.
Ще има ли ребрандиране на магазините и в какъв срок ще се случи то?
Това също е въпрос на дългосрочна стратегия и внимателен анализ. За момента не смятаме да правим ребрандиране на магазините си. По отношение на „Пикадили”, вече сме извършили пълно ребрандиране на всичките обекти с ново лого, което налагаме, след като дружеството беше закупено от белгийската „Делез Груп”.
В какъв формат ще оперират новите магазини – хипер-, супермаркети, или търговски обекти от типа „удобни магазини”?
И двете търговски вериги ще продължат да оперират в съответния формат, който са развивали до момента – „Пикадили” ще продължава да поддържа формата за ежедневно пазаруване „Дейли”, както и супермаркетите. „Карфур” ще залага, както досега, на формат хипермаркети – с много разнообразни стоки и широк асортимент.
Ще се наложи ли оптимизация на предлагания асортимент от продукти?
В момента работим по съвместна стратегия с цел оптимизация на работата и предлагането. При „Пикадили” вече променихме много неща в положителна посока. Правим непрекъснато проучвания и анализи за това какво се купува и кои продукти се възприемат най-добре от нашите клиенти и на тази база вече започнахме да разширяваме асортимента. Отскоро предлагаме и онлайн пазаруване с доставка до дома на клиента, което е налично на нашия уебсайт и на сайта pazaruvai-lesno.bg. Например така могат да се поръчат вината от новия ни каталог. Работим за подобряването на всички аспекти от търговската дейност, като се започне от логистиката, през подредбата и атмосферата в магазините и се стигне до качеството на обслужването, подхода към клиентите и насърчаването на лоялността им, промоциите. За Коледа планираме да увеличим броя на служителите във всички обекти и на „Карфур”, и на „Пикадили”, за да посрещнем голямото коледно пазаруване. Също така ще видите и изключително разнообразие от стоки по регалите, което ще впечатли потребителите и ще им припомни, че нашите магазини са най-добрият избор за тях.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай