Търговски вериги подпомагат износа на български продукти

Дата: 18.02.2015 Коментари: 0
Снимки (1)
Търговски вериги подпомагат износа на български продукти

Чрез партньорството си с международните търговски вериги български производители изнасят продукцията си в над 45 страни по света, стана ясно по време на информационен ден, организиран от Сдружението за модерна търговия (СМТ). Представители на големите търговски вериги и на фирми, производители на стоки от различни сектори като земеделие, консервна промишленост, производство на битова химия, хлебни изделия и др., се обединиха около мнението, че за да успее един роден производител да пробие на международния пазар трябва да е конкурентоспособен, т.е. да създаде силен и качествен продукт, който да наложи с добър маркетинг и партньорство с търговците, основано на спазване на поетите ангажименти.

50% от оборота на компаниите, членове на Сдружението за модерна търговия, се формира от български продукти, а при някои вериги достига около 75% от оборота. Освен това между 70 и 90% от плащанията на големите търговски вериги са към български доставчици, стана ясно по време на събитието.

Продуктите, които успешно се реализират на чужди пазари са макаронени изделия, зеленчуци, вина, битова химия, консерви, кроасани, халва, ядки, и др. Биозеленчуците са продукт, който също се радва на голям интерес на чуждите пазари. Такива се изнасят за Германия, Холандия, Чехия, Румъния и Скандинавските страни. Българска компания е най-големият производител на биокраставици в Европа, а общият обем на износ на биозеленчуци годишно е над 8 000 тона. С качествените си продукти производителят е спечелил доверието на концерна REWE, който е негов основен клиент, ето защо най-голям дял в експорта заема пазарът в Германия, като там се реализират 75-80% от продукцията. REWE присъства в България чрез веригите „Билла” и „Пени”.

По отношение на реализацията на земеделска продукция през настоящата година „Кауфланд България” също са сключили договори за изкупуване на над 6 млн. тона картофи от български производители. Чрез ритейлъра над 20 български фирми са излезли на пазарите на Румъния, Чехия и Хърватия.

„Лидл” също е подпомогнала над 25 български компании да стъпят на чужди пазари. Според изпълнителния директор на „Лидл България” Милена Драгийска – Денчева, постоянно се говори, че българският производител е едва ли не мъртъв, а това е незаслужено и подценява усилията на успешните български производители.

Една от компаниите, които реализират своята продукция на чужди пазари в партньорство с дискаунтъра е производител на битова химия. Според управителя на компанията партньорството с търговските вериги подпомага ръста на бизнес, а от работата с ритейлърите се научава много, защото се споделя изключително ценно ноу-хау.