Новини
Силно изразена продължава да бъде сезонността при продажбата на шоколадови бонбони, показват данните на агенцията за проучване на пазара Nielsen, които бяха изнесени по време на кръгла маса, организирана от списание Progressive.
Цифрите на агенцията показват спад в категорията както в обем (5.4%), така и в стойност (3.7 на сто). Лидер в продажбите си остава каналът на супермаркетите с площ над 301 кв. метра (34.4%). В тях продажбите в стойност са 35.7% и имат по-голямо значение от тези в обем, които са 34.4%. Като цяло обаче се увеличава важността на супермаркетите в и обем и в стойност, за сметка на обектите от традиционната търговия.
Алкохолните магазини държат дял в разпространението на шоколадови бонбони от 8 на сто. В тях също продажбите в стойност са по-високи от тези в обем, което се обяснява с най-високата средна цена на килограм или опаковка, поясняват от Nielsen. Основен дял в продажбите има сегментът на разфасовките от 150 до 200 гр. но през последната година се наблюдава намаление за сметка на останалите формати, като по-голям растеж има при по-големите опаковки.
Голяма пенетрация (81%) на шоколадовите бонбони отчита институтът за маркетингови изследвания ГфК. Данните на ГфК показват, че категорията се развива положително през последната година, заради ръста в сегмента на собствените марки и закупуването на по-големи опаковки. Данни за периода август 2011 г. юли 2012 г. показват, че от домакинство се правят по 6 покупки годишно като общият обем на покупките на всяко от тях е е 1.6 кг. на година.
Институтът за маркетингови изследвания отчита 10.7% ръст в изразходваните средства с цел домашна консумация към категорията за периода август 2011 – юли 2012 г. спрямо август 2010 – юли 2011 г. Цифрите показват и увеличение на средната големина на опаковката – от 170 гр. през август 2010 – юли 2011 г., на 189 гр. през август 2011 – юли 2012 г. Правейки сравнение между тези два периода се вижда, че има ръст и в обема на собствените марки – от 11.4 на сто през август 2010 – юли 2011 г., на 19% за периода август 2011 – юли 2012 г.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай