dm празнува рожден ден с рекорден ръст

Дата: 05.02.2014 Коментари: 0
Снимки (1)
dm празнува рожден ден с рекорден ръст

С рекорден ръст от 20,67% за последната финансова година (октомври 2012 – септември 2013 г.), спрямо предходната, отчете 5-ия си рожден ден dm България. Оборотът за този период възлиза на 31 млн. евро. Австрийската компания, която стъпи на българския пазар преди 5 Години, има 43 магазина в 20 града с население над 50 хил. души. Към момента най-много дрогерии от веригата има в София 16, следва Пловдив с 5. В Русе, Стара Загора и Варна също има повече от един филиал на веригата.

Експанзия на местно и международно ниво

Годишно у нас се откриват между 8 и 10 дрогерии от веригата, обяви на специална пресконференция по случай рождения ден ръководителят ресор „Експанзия и логистика” Андрей Петров. По думите му компанията е достигнала до над 50% от населението в България. Към края на септември 2013 г. общият брой на служителите на „dm България”, които са разпределени в магазинната мрежа в страната, в логистичния център в Елин Пелин и в централния офис в столицата са били 340. Непосредствено преди края на годината, техният брой е достигнал 380 души. „Стратегията на „dm България” е да наема, а не да купува обекти, което я прави доста гъвкава на пазара на недвижими имоти”, коментира Петров. Той обяви, че компанията планира темпото на отваряне по 8–10 магазина всяка година, да се запази и занапред. По 250–300 магазина отваря годишно dm в Европа. През последната финансова година групата реализира рекорден оборот и в Европа – 7,69 млрд. евро, обяви управителят на „dm България” Томас Кьок. Бързо се увеличава и броят на служителите на дрогериите в отделните страни, като в края на финансовата година (30 септември 2013 г.), в 12-те европейски страни за dm са работили приблизително 50 хил. служители в общо 2893 dm филиала.

Инвестиции

За 2014 г. „dm България” планира 3,6 млн. евро инвестиции, коментира ръководителят на ресор администрация и информационни технологии в компанията Ана Драганова. Тя посочи, че инвестираните средства от „dm България” през миналата година, са в размер на 3 млн. евро. Най-голям дял от тях е бил насочен към развитието на магазинната ни мрежа, подобряване състоянието на съществуващите обекти, развитие на IT технологиите. „Инвестирахме в нов централен офис в София и започнахме първоначалните инвестиции за развитието на собствената ни складова база”, заяви Драганова. Андрей Петров допълни, че логистичният център е изграден с фирма партньор и общо делът на инвестицията на „dm България” е около 500 хил. евро. Логистичният център е изграден върху обща площ от 4300 кв. метра и изцяло според изискванията на групата dm за зелена логистика. При строителството са внедрени икономични вентилационна и климатична система, осветлението в склада е диодно (LED), а цялата складовата техника се задвижва от гелови батерии, които са напълно безвредни за околната среда. Към момента в него се обработва гамата от продукти със собствените марки на dm. По думите на Петров, това са над 3 хил. артикула.

„В краткосрочен план се предвижда интегрирането и на индустриалните марки, което с развитието на филиалната мрежа неминуемо ще доведе до уголемяване площта на склада”, посочи Петров. Част от инвестициите на компанията са насочени и към обучение на служителите, коментира Евелина Великова, ръководител развитие на персонала и продажби. По думите й служителите както във филиалите, така и в централните офиси и логистичния център са изключително важен фактор.

Силата на марката

dm има изключително голям нарастващ индекс на силата на марката, коментира шефът маркетинг и снабдяване в „dm България” Цонка Иванова. Тя цитира изследване на Nielsen за България „Навици сред пазаруващите“ за 2012 г., според което 82% от анкетираните потребители в София познават марката dm, а 48% я препоръчват. „Тези резултати се дължат както на атмосферата по време на пазаруване, на доброто обслужване, така и на богатия асортимент от над 12 хил. артикула за красотата, дома, личната хигиена, бебето и детето и здравословното хранене”, заяви Иванова.

В интернет пространството

През ноември 2013 г. dm е стартирала магазин за електронна търговия за някои европейски държави. В момента през интернет платформата се продават около 5 хил. артикула, посочи Томас Кьок. През следващите месеци се планира разширение на асортимента от продукти. „Наша цел в средносрочен аспект е да има онлайн търговия към всички присъединени към концерна dm страни”, заяви Кьок.