III Progressive конференция събра производители и търговци

Дата: 20.09.2012 Коментари: 0
Снимки (1)
Снимка: Progressive

Общо 165 делегата събра III Progressive конференция Retail Network, която се проведе на 31-ви май и 1-ви юни. Двудневното събитие, което се състоя в Сандански, събра мениджъри и собственици на различни компании от сектора на бързооборотните стоки у нас, представители на водещите търговски вериги и интересни български и чуждестранни лектори.

Безспорно един от най-интересните моменти беше дискусията с търговските вериги. На нея присъстваха представители на общо 5 вериги - изпълнителният директор на „Метро Кеш енд Кери България” Емилиян Абаджиев, мениджърът „Управление на качеството и проект мениджмънт” в „Билла България” Стоян Тачев, главният оперативен директор на „Пикадили” Ерикян Лантинк, директорът „Търговия и Маркетинг” в „Кауфланд България” Христо Петров, и старшият асортимент мениджър хранителни стоки в „Хит Хипермаркет” Марио Колев. По време на дискусията се обсъдиха актуалните въпроси около предстоящите промени в Закона за защита на конкуренцията, с които правителството цели да въведе по-строг контрол върху взаимоотношенията между веригите и производителите. И двете страни взеха активно участие в коментирането на бизнес отношенията, поведението на байерите при търговските преговори и определянето на цените на продуктите.

Огромен интерес в участниците на III Progressive конференция предизвикаха и трите обучения, които се състояха в края на първия ден. От управителят на „РеЕкзе” Георги Тодоров, част от делегатите научиха кои са фазите на развитие на мърчандайзинга на FMCG сектора в традиционната търговия. Оперативният директор на FMCG Consult Рая Гурсова пък разкри какво очаква от нас отсрещната страна при търговските преговори. Спецификите на дигиталния маркетинг за FMCG сектора разкри мениджърът бизнес развитие в „Ей Би Си Дизайн енд Комюникейшън” Жустин Томс.

През двата дни на конференцията делегатите изслушаха лекции на общо 10 лектора, част от които бяха чуждестранни. Първи беше Владислав Цанев, старши специалист „Търговски вериги”  в „Нилсен България”, който обобщи какво се е случило в търговската мрежа през изминалата година. Последва го Вадим Кетсуриани – директор „Търговски анализи за ЦИЕ и Близкия Изток” в Kantar Retail, чиято тема беше „ Най-успешните търговски вериги в модерната търговия в ЦИЕ 2016 г. – Собствени търговски марки и Стратегия. Последва лекция на мениджърът бизнес развитие за Югоизточна Европа в Retailplus Роксана Бачиу, която говори за съвършеното изпълнение върху рафта или как да направим обикновените неща по необикновен начин. Четвъртият за деня лектор беше Николай Стефанов, директор продажби в „Крафт Фуудс България”, който разкри невидимата пресечна точка във взаимоотношенията търговец – производител. Един от фаворитите на участниците – Джеф Грийн, регионален бизнес директор на Perfetti Van Melle разказа дали оцеляването без ръст е сценарият на бъдещето. Последваха презентациите на управителя на VA Group Ваня Желязкова за тенденциите в развитието и управлението на търговските екипи и Калин Кулин – търговски директор на „Фреш Лоджик”, който представи успешните практики в логистиката на бързооборотните стоки.

На следващия ден делегатите изслушаха лекцията на управляващия директор на „Маркет тест” Румяна Калчева, която говори за тенденциите в потребителските нагласи. След нея, като лектор на Progressive се изяви Даниела Петкова – директор Ключови пазари „Бързооборотни стоки” от „ГфК България с тема „Направи крачка! Открий потенциала на възможностите!”.  Тазгодишната Progressive конференция завърши със специалния гост-лектор Ненад Пачек. Той е основател и президент на Global Success Advisors и направи обзор на икономическата и бизнес обстановката в ЦИЕ и България.

В края на конференцията, Progressive връчи наградата на тайния клиент на една от търговските вериги представени на българския пазар. За целта по поръчка на списанието беше проведено проучване от International Service Check, според което призът отиде при “Пикадили”, която е част от белгийската Delhaize Group.  Екипът на списание Progressive благодари на всички 29 спонсори, с помощта на които беше организирана третата годишна конференция Retail Network.