Новини

Kaufland спасява над 11 млн. кг. храна само в резултат на дневните си намаления. Ценовите предложения с отстъпки между 40% и 99% на избрани артикули са една от мерките, които предприема Kaufland България в посока намаляване на разхищението на храна. Това съобщи изпълнителният директор на компанията Иван Чернев във връзка с тематичен доклад на ритейлъра. Благодарение и на дневните намаления като ефективен механизъм, над 90% от храните с наближаващ краен срок на годност се реализират успешно. Сред останалите мерки, които компанията въвежда в посока ограничаване на хранителните отпадъци, са смарт планиране на ежедневните поръчки на стоки от Централен склад към филиалите и силен контрол на свежест и качество по цялата верига, включително логистика, прием на стока, съхранение.
Компанията провежда и множество целеви обучения на персонала си за оптимизиране на процесите. Към приоритетните мерки за намаляване на хранителните отпадъци, ритейлърът добавя и последващото оползотворяване на нереализираната храна, като само през 2023 г. са предадени над 270 т храни за превръщането им в биогаз. Успоредно с това веригата ежеседмично извършва дарения на храни с наближаващ срок на годност на хранителна банка „Верният настойник“ в гр. Бургас. През последните шест месеца, от старта на партньорството, банката е получила над 4000 кг храна.
„Темата за намаляване на хранителните отпадъци е важна част от нашия социален ангажимент. Въвели сме множество мерки, така че да ограничим изхвърлянето на храни. На групово ниво сме си поставили много амбициозни цели – намаляване на хранителните отпадъци с 50% до 2030 г., в сравнение с 2018 г. Ние в Kaufland България работим приоритетно върху изпълнението им преди този период“, подчерта по време на събитието Иван Чернев.
Изчисленията на компанията показват, че над 22 млн. бр./кг е количеството на спестените хранителни отпадъци в резултат на ефективното планиране на уникалната смарт система, която използва ритейлърът. Тя работи на база анализ на исторически данни за осемгодишен период, като сред показателите са интерес към продукта, сезонност, прогноза за времето, празници, промоции и разположение в брошура или в магазин.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай