В Словакия най-много се пазарува от хипермаркети и малки независими търговци

Дата: 26.03.2013 Коментари: 0
Снимки (1)
В Словакия най-много се пазарува от хипермаркети и малки независими търговци

 

През последната година словашките потребители за предпочели да пазаруват хранителни продукти в хипермаркети и малки независими магазини, съобщава ГфК. В проучване на института за маркетингови изследвания около 30% от респондентите  са заявили, че през 2012 г. хипермаркетите са били основното място, от което са пазарували. 28 на сто от запитаните са посочили като водещ обект за пазаруване малките магазинчета. Супермаркетите са били идентифицирани като основно място от 24% от словаците, а дискаунтърите са привлекли 13 на сто от запитаните.

Не само богатият асортимент от продукти и поносимите цени са били посочвани като причина за избор на конкретно място за пазаруване. Близостта на обекта се е превърнала в критерий с нарастващи значение за словаците. Изследването на ГфК установява и че около 90% от хората купуват продукти със собствена марка.  От време на време, собствени марки са купували 41% от респондентите, докато 36 на сто от участвалите в изследването са заявили, че купуват редовно такива продукти. Собствените марки са били закупувани основно в по-малките градове на Словакия, от домакинства с по-малки доходи. В изследването на ГфК са участвали 1000 човека, на възраст между 15 и 79 години.