Как ще пазаруват европейците през 2024 година?

Дата: 11.04.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Как ще пазаруват европейците през 2024 година?

В началото на 2024 г. се проведе проучване сред близо 11 000 от потребителите на Offerista Group и ShopFully, в някои от пазарите, на които компаниите оперират, а именно – България, Унгария, Румъния, Германия, Австрия, Италия, Франция и Испания. Целта на проучването е да се проследят намеренията на потребителите за пазаруване през 2024 г.

В контекста на все по-решаващата роля на дигитализацията в световен мащаб, физическият магазин продължава да бъде отправна точка за потребителите при пазаруване. Според данните от проучването на Offerista Group (европейска технологична компания, която свързва милиони потребители с водещите брандове и ритейлъри в Европа), близо 92% от европейците пазаруват във физически магазини, а от тях ≈54% пазаруват само и единствено на място в магазина. За 67% от европейците основното предимство на физическия магазин е възможността да тестват, видят и усетят продукта. Друго предимство е възможността да се възползват от отстъпки, които се предлагат единствено във физическите магазини (≈44%).

Въпреки че пазаруването се извършва предимно във физически магазини, 78% от европейците използват дигитални канали, за да планират пазаруването си, като най-често търсят информация в платформи и приложения за дигитални брошури (53%). 41% търсят информация в официалния уебсайт на бранда.

Промоциите играят особено важна роля при планирането на покупки за 94% от анкетираните. В условията на инфлация, при която потребителите са склонни да ограничават разходите си, всеки втори потребител търси промоции през цялата година, а не само през ключови шопинг периоди като Черен петък и Коледа. Също така повечето от анкетираните са склонни да изпробват нови брандове, ако те предлагат атрактивни намаления и оферти.

58% от европейците смятат, че покупателната им способност няма да се подобри през 2024 г. У нас 52% вярват в това, докато в Германия (68%) и Франция (78%) са най-песимистични. Ограничение в разходите европейците планират най-вече за мебели и обзавеждане (51%) и електроника (45%). Категорията, за която най-малко от потребителите планират ограничение на разходите, е храни и напитки (23%, а за България процентът е дори още по-нисък - 12%). Все пак 13% от българите вярват, че покупателната им способност ще се подобри и планират да харчат повече от миналата година.