Локалните вериги в Унгария губят дял пред международните

Дата: 15.12.2016 Коментари: 0
Снимки (1)
Локалните вериги в Унгария губят дял пред международните

Чуждестранните, особено германските дискаунтъри се развиват с много по-бурен темп на унгарския пазар от локалните вериги. Най-активните брандове по отношение на отваряне на нови магазини през годината са били Aldi, Penny Market и Lidl. Това показва доклад на бизнес медията vg.hu. Клонът на Aldi в Унгария ще отвори общо 12 магазина до края на 2016 г., като по този начин ще се превърне в най-активния играч на пазара през годината. През октомври германският дискаунтър оперираше общо 113 магазина.

Penny Market разполага с общо 207 магазина в Унгария към края на октомври, като в края на 2015 г. компанията е била представена от 200 обекта. През ноември Penny стартира изграждането на третата си логистична база в Унгария – инвестиция, оценявана на 7,7 млрд. унгарски форинта. Lidl пък е отворил само един магазин през 2016 г., но пък ремонтира 17 от своите 165 магазина в страната.

Докато пазарният дял на международните вериги расте в страната, локалните губят почва. За периода 2013 – 2015 унгарските супермаркети CBA, Coop и Reál затвориха общо 500 търговски обекта.