Сръбският пазар на хранителни стоки нарасна през 2020 г.

Дата: 12.01.2022 Коментари: 0
Снимки (1)
Сръбският пазар на хранителни стоки нарасна през 2020 г.

Пазарът на дребно на хранителни стоки в Сърбия нарасна през 2020 г., като осемте най-добри играчи постигнаха оборот от над 356 милиарда RSD (3,02 милиарда евро), показват нови данни.

Delhaize Serbia, Mercator-S и Lidl Srbija продължиха да доминират, но именно германският дискаунтър регистрира най-висок темп на растеж, според финансовите данни на Агенцията за стопански регистри (APR), публикувани от всекидневника Danas.

Оборотът на Lidl Сърбия нарасна с 54% през 2020 г., от 37 милиарда динара (314,6 милиона евро) през 2019 г. до 57 милиона динара (484,7 милиона евро). Само за три години от дейността си в Сърбия дискаунтърът става все по-силен.

Пазарният лидер Delhaize Serbia (собственост на Ahold Delhaize), присъстващ със супермаркети Maxi, хипермаркети Tempo и квартални магазини Shop & Go, генерира 111,4 милиарда динара (944,0 милиона евро) или 6 милиарда динара повече (+6,3%) в сравнение с 2019 г.

Mercator-S (собственост на Fortenova Group), която управлява супермаркетите Idea и хипермаркетите Mercator, постигна общ приход от 79,9 милиарда динара (680,3 милиона евро), също нараствайки спрямо предходната година.

След челната тройка са предимно местни играчи: Aman (24,9 милиарда RSD), Univerexport (23 милиарда RSD), Germans Metro (22,3 милиарда RSD), DIS (RSD 21,2 милиарда) и Gomex (RSD 16,5 милиарда).

Източник: European Supermarket Magazine