Новини
Шестият по големина търговец на хранителни стоки в Хърватия, Tommy, е пуснат за продажба, според местната медия T-Portal.
Веригата супермаркети е безспорен лидер на пазара в крайбрежния регион на Далмация.
Според неофициална информация, потвърдена от няколко източника на пазара, през последните седмици преговорите са се засилили, като CVC Capital Partners е посочена като потенциален купувач за бизнеса.
Базираният в Обединеното кралство фонд, чието портфолио включва 73 компании по целия свят, се оценява на над 75 милиарда долара. През последните години CVC Capital Partners пое полската търговска верига Zabka, една от най-големите в страната.
Tommy има годишни приходи от около 3,6 милиарда HRK (465,4 милиона евро) и годишна EBITDA (Печалбата на компанията преди лихви, данъци, амортизация и амортизация) от над 250 милиона HRK (33,2 милиона евро).
Неговата мрежа се състои от над 200 магазина в редица различни формати (хипермаркет, макси маркет, супермаркет и пазар), посещавани от около 250 000 клиенти на ден.
Търговецът на дребно, част от Tommy Group, която е собственост на местния предприемач Томислав Мамич, отбеляза силен, но стабилен растеж.
С приблизителна пазарна стойност от 150-200 милиона евро, портфолиото на групата включва пекарна и сладкарска компания Bobis, месната индустрия Petason, както и дял в производителя на кафе и чай Franck. През последните години Tommy Group започна да инвестира и в туристическия сектор.
В миналото Мамич споменава възможността за публично предлагане на акции с цел въвеждане на свеж капитал. В пресата имаше и съобщения за възможен интерес от страна на австрийската SPAR да поеме бизнеса с супермаркетите Tommy.
Източник: European Supermarket Magazine
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай