Цените в супермаркетите в Гърция са останали стабилни през април

Дата: 27.05.2024 Коментари: 0
Снимки (1)
Цените в супермаркетите в Гърция са останали стабилни през април
Цените в гръцките супермаркети са останали стабилни през април тази година, с леко увеличение от 1,10% спрямо април 2023 г. Това показва проучване на Институтa за изследване на търговията на дребно с потребителски стоки в страната. Цените в супермаркетите в южната ни съседка са се увеличили с 3% през януари, с 2,70 на сто през февруари и с 0,28 на сто през март, показват резултатите от проучването. 
Според Института, разликата в увеличението на цените между април и март се дължи на сезонния ефект от великденското пазаруване, което е описано като период на “интензивни промоции”. 
 
Категории, които са отчели най-силно намаление на цените през април са храни за бебета и деца (-4,57%), канцеларски материали, пелени и дамски превръзки (-2,99), перилни и почистващи продукти (-2,71%), масло и яйца (-2,34%) и млечни продукти (-1,93%).
 
Намалението при млечните продукти се дължи на нормализирането в категорията, последвало след пандемията и намалението при цените на производителите на някои продукти. Продукти като масло и яйца пък се били на по-ниски цени заради промоциите по Великден. 
 
Продуктите, които са отчели най-висок ръст на цените през този период са вода и безалкохолни напитки (+12,26%), бисквити, шоколади и сладкарски изделия (+7,80%), готови храни (+5,14%) и снаксове и ядки (+4,51%). Повечето от увеличенията в тези категории са били движени от ръста на международните цени на суровините, най-вече захат и какао. Зехтинът е регистрирал повишение от 4,29%. Свежите плодове и зеленчуци са се увеличили с 2,09 на сто. 
 
Цените в супермаркетите са останали на умерени нива заради редица фактори като понижението на цените на суровините на международните пазари и съвземането на пазара в страната, посочва Института. Собствените марки също са дали отражение на цените и делът им се увеличава най-вече заради разширяващият се асортимент, който предлага на клиентите по-голям избор.