Чешките потребители пазаруват основно в хипермаркети

Дата: 09.02.2015 Коментари: 0
Снимки (1)
Чешките потребители пазаруват основно в хипермаркети

Водеща сила на чешкия пазар за бързооборотни стоки имат хипермаркетите (Albert, Globus, Interspar, Kaufland and Tesco). Това показва последното проучване, направено от Incoma GfK. Общо 47% от домакинствата декларират, че тези обекти са основното място, от което извършват покупките си.

Дискаунтърите (Lidl и Penny Market) заемат второ място по предпочитания, след като 24% от домакинствата са посочили тях за основен канал. Популярността на супермаркетите (Albert, Billa, Tesco) отново е паднала, като към момента имат едва 16% популярност. Малките магазини са посещавани от 13 на сто от чешките потребители, според доклада Incoma Shopping Monitor.

Базираната в Германия Kaufland се оказва най-популярната верига на чешкия пазар, след като е била посочена от 23% от домакинствата като основно място, на което пазаруват. Втора е Penny Market с 14 на сто. На трета позиция се нарежда Tesco с 13%. Четвъртото място се пада на Albert (с двата формата на веригата) с общо 12-процентен дял. Челната петица на класацията се затваря с дискаунтъра Lidl, който събира 9% от предпочитанията на потребителите.

В допълнените на достъпността, сред основните причини за избор на определен магазин са и общото равнище на цените, специални оферти и богат асортимент.

Посетителите на хипермаркетите посочват широката гама от стоки, които им се предлага, като решаващ фактор за техния избор. Дискаунтърите привличат основно заради достъпните цени, супермаркетите пък със своята достъпност. Малките магазини са търсени заради услужливия персонал и бързото обслужване на маса.