Mercator оповести бизнес плана си за 2016 година

Дата: 18.02.2016 Коментари: 0
Снимки (1)
Mercator оповести бизнес плана си за 2016 година

Словенският пазарен лидер Mercator обяви своя бизнес план за 2016 г. Той включва приходи от 2,6 млрд. евро и печалба от 55,3 млн. евро.

Mercator все още не е оповестил резултатите за 2015 г., въпреки че планираните приходи за 2016 г. са с 1,9% по-ниски от тези през 2014 г.

Позитивен ръст на БВП се очаква на всички пазари, което трябва да повлияе положително върху вътрешно потребление. Спадът на безработицата и подобряването на очакванията на потребителите ще доведе до положителни ръстове на разходите в частния сектор.

Целта на Mercator е да бъде най-големият, най-успешният и най-ефективният търговец на дребно в Словения, Сърбия и Черна гора, което е упоменато и в бизнес плана на ритейлъра. В Словения, Сърбия и Черна гора растежът ще бъде управляван чрез отваряне на нови магазини. В Хърватия се очаква приходите да спаднат поради затваряне на някои от магазините му през първата половина на 2015.

За 2016 г. Mercator е отделил 34 млн. евро за инвестиции, повечето от които ще отидат за реконструкция на магазините в Сърбия и Словения. През 2015 г. търговецът на дребно инвестира 99,5 млн. евро по-голямата част, от които в обновяването на словенските търговски обекти.

Ритейлърът ще се фокусира върху обновяването на хипермаркети, супермаркети и квартални магазини, ще наблегне върху предлагането на качествени и свежи продукти на конкурентни цени и увеличаване на асортимента от словенски продукти. „Използването на нови технологии и услуги, които позволяват по-бързо пазаруване ще спестят на купувачите от тяхното ценно време и по този начин ще допринесат за увеличаване на положителните емоции от пазаруването”, казват от компанията.