Новини

Словенският търговец Mercator е отворил 37 магазина и два дистрибуторски центъра през първите 9 месеца на годината. Групата Mercator оглежда нови потенциални локации за експанзия на търговската си мрежа, както и за нови логистични и дистрибуторски центрове в Словения. В края на септември търговецът е разполагал с 1429 търговски обекта, от които 940 са за продажба на бързооборотни стоки.
През първите 9 месеца на годината инвестициите възлизат на 47,4 млн. евро, което е приблизително 3 пъти над стойността инвестирана за същия период година по-рано. Общо 57% от тази сума са били насочени към пазара в Словения за обновяването на 17 квартални магазина, 7 супермаркета, 3 хипермаркета и един магазин от т.нар. „удобен" формат.
Групата е генерирала 1,95 млрд. евро нетни приходи от продажби (което е с 2% по-малко спрямо същия период на 2014 г.), докато оперативната печалба се е утроила до 61,2 млн. евро. Това се дължи на фокусирането върху основната търговска дейност на компанията на пазарите в Словения, Сърбия и Черна гора, по-високата производителност в неосновните дейности, значителни съкращения на разходите, както и продажбата на някои нестратегически операции.
В сегмента на собствените марки Mercator предложи на потребителите хляб без мая, нова линия продукти за печене, наречени Grill Chef, нови вкусове сладоледи, сокове и нова серия слънцезащитни продукти.
Коментари (0)
Най-старите отгоре Коментирай