Mercator разкри резултатите си първото полугодие

Дата: 16.09.2015 Коментари: 0
Снимки (1)
Mercator разкри резултатите си първото полугодие

Словенският търговец Mercator, който сега оперира под шапката на хърватския конгломерат Agrokor, разкри резултатите си за първата половина на 2015 г. Компанията отчита спад от 1% на нетните приходи до 1,3 млрд. евро и малка нетна печалба от 15,3 млн. евро срещу загуба от 13,7 млн. евро за същия период от миналата година.

През първото полугодие Mercator даде приоритет на инвестициите в подновяване на магазините си, за което отдели два и половина пъти повече средства от същия период миналата година, като по-голямата част от инвестициите бяха отделени за словенските магазини. Това включваше дванайсет магазина в предградията, пет супермаркета, два хипермаркета и един квартален магазин. Тази инвестиция и фокусът върху оптимизацията на разходите има за цел да продължи и през втората половина на годината. Навсякъде другаде ритейлърът максимизира програмите си за лоялност „Пика” и обхвата на продуктите от собствените си марки.

 „Mercator инвестира и в операциите си на едро, като завърши придобиването на търговеца на едро Era Good в края на март. Макар че търговецът се опитва да приоритизира бизнеса си на Балканите, той закри част от неключовите си операции там, включително в областта на печивата и кафето.